در ارزیابی عملکرد سه ماهه دوم سال ۱۴۰۳:

اداره‌کل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه رتبه نخست کشور را کسب کرد

رهاوردآنلاین- اداره‌کل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در ارزیابی عملکرد گروهی سه ماهه دوم در سال جاری در میان ادارات کل بیمه‌ای تامین اجتماعی رتبه نخست کشور را کسب کرد.


رهاوردآنلاین- اداره‌کل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در ارزیابی عملکرد گروهی سه ماهه دوم در سال جاری در میان ادارات کل بیمه‌ای تامین اجتماعی رتبه نخست کشور را کسب کرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار رهاوردآنلاین اظهارداشت: براساس اعلام گزارش عملکردی سه ماهه دوم سال ۱۴۰۳ از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی؛ اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در میان ۳۳ واحد استانی و ادارات کل بیمه‌ای کشور توانست رتبه نخست را  کسب کرد‌.

اسکندر کاکایی افزود: اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با هدف انجام ماموریت‌های سازمانی و به‌منظور ارتقاء رتبه در ارزیابی شاخص‌های عملکردی در ابتدای هر دوره سه ماهه برنامه‌ریزی نموده بنحوی که با کسب رتبه برتر در معاونت ها و ادارات تخصصی نظیر معاونت بیمه‌ای(منابع و تعهدات)، مرکز فناوری اطلاعات و آمار، اداره‌کل فرهنگی اجتماعی، اداره‌کل روابط عمومی و اداره‌کل بازرسی و رسیدگی به شکایات و همچنین با اهتمام و تلاش ویژه سایر همکاران و پس از ارزیابی گروهی تمامی شاخصهای عملکردی موفق شد در سه ماهه دوم امسال در میان ادارات کل تامین اجتماعی کشور رتبه نخست را به دست آورد.

وی تصریح کرد: در این رتبه بندی، ادارات کل تامین اجتماعی استان‌های قم و البرز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم کشور قرار گرفتند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه کسب رتبه اول در ارزیابی عملکرد سه ماهه دوم سال ۱۴۰۳، در میان ادارات کل بیمه‌ای تأمین اجتماعی کشور را به همه همکاران و شرکای اجتماعی تبریک گفت و از تلاش و زحمات آنان تقدیر و تشکر نمود.

کاکایی این موفقیت را حاصل تلاش و مشارکت همگانی همه همکاران در همه بخش‌های مختلف اداره کل تأمین اجتماعی استان و زیر مجموعه آن در ۱۸ شعبه اجرایی که درحال ارائه خدمات به شرکای اجتماعی و ذینفعان هستند و همچنین تعداد ۷ کارگزاری که بعنوان بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند عنوان کرد.

وی همچنین ضمن تبریک به شرکای اجتماعی این سازمان شامل کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری‌بگیران گفت: امیدواریم که این موفقیت‌ها تکرار گردد چراکه بخش عمده این ارزیابی درخصوص نظارت بر عملکرد، ارائه تعهدات و خدمات به شرکای اجتماعی است که طبیعتا وقتی رتبه‌ای کسب می‌شود نشان دهنده رضایت سازمان تأمین اجتماعی از عملکرد ما در استان است که امیدواریم این موفقیت‌ها تکرار شوند.

● ضریب نفوذ ۴۰ درصدی بیمه تامین اجتماعی در استان

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: هم اکنون ۲۷۱ هزارو ۵۰۰  نفر بیمه شده اصلی و حدود ۹۰ هزار نفر مستمری بگیر اصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در استان داریم که با احتساب افراد تحت تکفل این عزیزان، در مجموع بالغ بر ۸۱۸ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند که با لحاظ جمعیت دو میلیون نفری استان کرمانشاه بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.

کسب رتبه اول تامین‌اجتماعی کرمانشاه در زمینه جذب بیمه فراگیر ایرانیان(بیمه زنان خانه‌دار)

کاکایی اظهار امیدواری کرد تا پایان سال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد افزایش تعداد بیمه‌شدگان در استان باشیم و افزود: یکی از افتخارات این اداره کل این است که در ماهه ۳ تابستان توانستیم هم در حوزه تحت پوشش‌ قرار دادن بیمه‌شدگان اجباری و هم بیمه‌شدگان مشاغل آزاد و اختیاری عملکرد خوبی کسب کنیم و در بین ادارات تأمین اجتماعی تیپ۲ کشور که شامل ۱۲ هزار اداره کل است، استان کرمانشاه توانست در زمینه جذب بیمه فراگیر ایرانیان مقام اول را کسب نماید.

کاکایی درخصوص کسب رتبه اول تامین اجتماعی استان در بین ادارات تامین اجتماعی تیپ دو در زمینه جذب بیمه فراگیر ایرانیان(بیمه زنان خانه‌دار) گفت: پوشش و گسترش بیمه زنان خانه‌دار و دختران که یکی از طرح‌های این سازمان در قالب طرح بیمه فراگیر خانواده است را در رأس کار داریم و در مورد بیمه دانشجویی برای افرادی که درحال حاضر مشغول به تحصیل هستند نیز استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های استان و مشارکت اداره کل تأمین اجتماعی و شعبه ۳ تأمین اجتماعی در زمان ثبت‌نام و جلسات توجیهی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی استان مطرح است و همکاران ما در ایام حضور فعال دارند و موضوع بیمه دانشجویی و شرایط آن را کاملا برای برای قشر شرح می‌دهند تا ارائه خدمات تأمین اجتماعی به این افراد نیز افزایش یابد.

ارائه ۵۹ خدمت پرتردد در بستر سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گفت: در حال حاضر ۵۹ مورد از خدمات بیمه‌ای و درمانی پرمخاطب سازمان تأمین‌اجتماعی در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان در بستر سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به آدرس www.es.tamin.ir در دسترس بیمه‌شدگان، کارفرمایان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران است و برای دریافت این خدمات، نیازی به مراجعه حضوری به شعب نیست.

کاکایی افزود: با توجه به رویکرد مدیرعامل جدید این سازمان (دکتر مصطفی سالاری) در تسهیل ارائه خدمات به مخاطبان با بهره‌گیری از دولت الکترونیک و از آنجا که سازمان تأمین‌اجتماعی در بهره‌گیری از ظرفیت فناوری‌های نوین برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مخاطبان همیشه پیشگام بوده است، پیش‌بینی می‌شود علاوه بر گسترش‌ این ۵۹ خدمت، بصورت ۱۰۰ درصدی شاهد ارائه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی و رضایتمندی شرکای اجتماعی اعم از بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران باشیم.

لزوم افزایش ضریب بیمه‌ای در استان کرمانشاه

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: اگر بخواهیم استان کرمانشاه را از نظر درمان، معیشت و رفاه ارتقاء دهیم نیازمند این هستیم که خدمات تأمین اجتماعی را در بخش‌های مختلف و برای تمام‌ آحاد جامعه گسترش دهیم، بنابراین هرچه‌ ضریب پوشش بیمه‌ای را ارتقاء دهیم طبيعتا از نظر درمان، پرداخت حقوق و مستمری‌های کوتاه مدت و بلندمدت هم می‌توانیم تأثیرگذار باشیم.

اسکندر کاکایی اظهارداشت: از همه شرکای اجتماعی خصوصا کارفرمایان عزيز خواهشمندیم که با توجه به مقوله رابطه مزدبگیری که بین کارگر و کارفرما وجود دارد(بیمه اجباری)، نسبت به پرداخت کامل حقوق کارگران و حق بيمه آن‌ها بطور کامل اقدام کنند تا شاهد ادعای اشتغال و شکایت از کارفرمایان نباشیم.

وی تصریح کرد: از اولين روز کاری، کارگران مشمول مقررات بیمه‌ای هستند و هیچگونه مقرراتی در خصوص قراردادهای ۸۵ روز، ۸۹ روز و ۹۰ روز که جدیدا باب شده وجود ندارد و از لحظه اول استخدام اگر حادثه‌ای رخ دهد سازمان تأمین اجتماعی مکلف است تا خدمات خود را به شخص حادثه‌دیده ارائه دهد، بنابراین از کارفرمایان محترم خواهشمندیم که از همان روز اول نسبت به پرداخت حق بیمه نیروهای خود اقدام نمایند.

اهمیت اعلام دستمزد واقعی از سوی کارفرمایان

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان با اشاره به اهمیت اعلام دستمزد واقعی به عنوان مبنای تعیین و کسر حق بیمه گفت: اعلام دستمزد غیرواقعی به‌عنوان مبنای کسر حق بیمه هم حقوق بیمه شدگان و هم سازمان تأمین‌اجتماعی را ضایع می‌کند و تلاش برای واقعی‌سازی دستمزدها مبنای کسر حق بیمه که به سود کارگران هم خواهد بود، از اولویت‌های ما در حوزه بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی است.

کاکایی تصریح کرد: اعلام دستمزد غیرواقعی به‌عنوان مبنای کسر حق بیمه از مسائلی است که بهره‌مندی بیمه‌شدگان از مزایای بیمه‌ای مانند انواع مستمری‌های بازنشستگی، ازکارفتادگی و بازماندگان و برخی تعهدات کوتاه‌مدت مرتبط با دستمزد مبنای کسر حق بیمه را تهدید می‌کند، چون این سازمان بر مبنای لیست دستمزدی که کارفرما برای این سازمان ارسال می‌کند خدمات ارائه می‌دهد و حتی برای پرداخت مستمری‌ هم میانگین دو سال آخر را در نظر می‌گیریم لذا هرچه این دستمزد واقعی‌تر و بالاتر باشد قطعا بیمه شده که الان مستمری‌بگیر است از منابع بیشتری برخوردار خواهد شد.

افزایش مستمری رانندگان بین شهری

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اظهارکرد: با صدور و اجرایی شدن بخشنامه تعیین دستمزد مازاد بر دستمزد مقطوع رانندگان بین شهری، امکان بهره‌مندی از مستمری بیشتر برای رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری فراهم گردید.

کاکایی افزود: جهت بهرمندی از مزایای این بخشنامه، رانندگان محترم می‌توانند با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی و ارائه درخواست  کتبی نسبت به تعیین دستمزد انتخابی (مطابق شرایط سنی و سابقه پرداخت حق بیمه قبلی) اقدام نمایند.

وی درخصوص ارتقای ضرایب دستمزد مقطوع و نحوه تعیین دستمزد مازاد بر دستمزد مقطوع رانندگان بین شهری توضیح داد: دستمزد رانندگان کامیون‌های بین شهری درحال حاضر ۱.۶۵ برابر حداقل دستمزد روزانه‌ می‌باشد که طبق بخشنامه ۱۲۶۴۶ سازمان، رانندگان می‌توانند نسبت به انتخاب دستمزد خود مازاد بر دستمزد مقطوع رانندگان اقدام نمایند.

کاکایی گفت: رانندگان می‌توانند همه ماهه با پرداخت حق بیمه دستمزد مازاد تعیین شده با نرخ ۲۷٪ به اضافه اصل حق بیمه خود طبق ماده ۳۹ اقدام و از مزایای این طرح که قطعا حقوق بازنشستگی بالاتری نیز خواهند داشت بهره‌مند شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در پایان تصریح کرد: یکی از اهداف مهم سازمان تأمین اجتماعی حمایت حداکثری از جامعه بیمه شدگان تحت‌ پوشش و تامین معیشت و رضایتمندی مستمری بگیران می‌باشد.

نویسنده: #الهه_فرهادی