انهدام باند کلاهبرداران اسکميری در کرمانشاه

رئيس پليس فتا استان از دستگيري باند کلاه‌برداران اسکيمري در کرمانشاه خبر داد که با کپي اطلاعات کارت‌ بانکي 23 نفر از شهروندان اقدام به سرقت بيش از 5 ميليارد ريال کرده بودند.

رئيس پليس فتا استان از دستگيری باند کلاه‌برداران اسکيمری در کرمانشاه خبر داد که با کپی اطلاعات کارت‌بانکی ۲۳ نفر از شهروندان اقدام به سرقت بيش از ۵ ميليارد ريال کرده بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، سرهنگ “علی عباسی کسانی” اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به مجموعه‌ پليس فتا استان و ارائه مرجوعه‌ قضایی مبنی بر برداشت غيرمجاز از کارت‌بانکی آن‌ها موضوع در دستور کار کارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پليس فتا و اظهارات شکات مشخص شد کارت‌بانکی آن‌ها توسط کلاه‌برداران در قالب فروشنده سيار و با استفاده از دستگاه اسکيمر کپی و مبالغی از حسابشان به‌صورت غيرمجاز سرقت شده است.

سرهنگ کسانی ادامه داد: تيمی از کارشناسان پليس فتا تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز و متوجه شدند مالباختگان از چندی پيش از فروشندگان دوره گرد در يکی از محلات شهر کرمانشاه اقدام به خريد کرده‌اند.

رئيس پليس فتا کرمانشاه ادامه داد: کارشناسان پليس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسايی عاملان برداشت غيرمجاز و محل اختفای آن‌ها شده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملياتی غافلگيرانه آن ها را دستگير کردند.

وي با اشاره به اعتراف متهمان به ارتکاب جرم کلاهبرداری اسکيمری تصريح کرد: اين افراد در بازجويی ها عنوان کردند که در قالب فروشنده سيار ميوه و تره‌بار کارت‌های بانکی ۲۳ نفر از خريداران را کپی کرده و سپس در يک فرصت مناسب اقدام به خريد طلا و احشام به ميزان ۵ ميليارد ريال کرده اند.

سرهنگ کسانی در پايان ياد آورد شد: وب‌سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir مرجع کامل از اطلاعات و آموزش‌های سايبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می توانند راهنمايی های لازم را دريافت نمايند و در صورت نياز نيز مي‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگويی فوريت‌های سايبری به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در ميان بگذارند.