مهمترين برنامه‌های پليس کرمانشاه در سال ۱۴۰۳ :

برخورد سخت با اراذل و اوباش و هوشمندسازی کلانتری‌ها

فرمانده انتظامي استان گفت: برخورد قاطعانه و بدون گذشت با اراذل واوباش، هنجارشکنان و مجرمان در کنار هوشنمندسازي کلانتري ها از مهمترين برنامه هايي است که در سال جاري از سوي پليس دنبال مي شود.

فرمانده انتظامی استان گفت: برخورد قاطعانه و بدون گذشت با اراذل واوباش، هنجارشکنان و مجرمان در کنار هوشنمندسازی کلانتری ها از مهمترين برنامه هايی است که در سال جاری از سوی پليس دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، سردار مهدی حاجيان در ديدار با مدير و خبرنگاران خبرگزاری فارس به تشريح مهمترين برنامه های پليس در سال جاری پرداخت و گفت: تشکل قرارگاه کاهش تصادفات در محلات از جمله اين برنامه هاست که در زمينه کاهش تصادفات و در دو رويکرد دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: رويکرد بازنگری در اشکال هندسی فنی و زيرساخت‌های ترافيکی در حوزه درون شهری و برون شهری و همچنين رويکرد مطالبه‌گری، دو برنامه‌ای است که پليس در زمينه کاهش تصادفات، اجرایی خواهد کرد.

سردار حاجيان در توضيح رويکرد مطالبه‌گری، اضافه کرد: با مشخص کردن نقاط حادثه‌خيز و نهادها مرتبط برای رفع آن و در نهايت اعلام ترک فعل مجرمانه عليه نهادهاي که به فرمان و خواسته پليس به عنوان نهاد صلاحيت‌دار برای اصلاح امور توجه نکرده، مطالبه‌گری خود را با همکاري دادستانی با اعلام جرم برای نهاد سهل‌انگار پيگيری خواهيم کرد.

رئيس پليس استان، ديگر برنامه انتظامی استان را در زمينه سرقت‌ها و هدف‌گذاری برای کاهش آن‌ها عنوان کرد و افزود: با انجام اقدامات پيشگيرانه علمی و تغيير در تاکتيک‌ها و تکنيک‌های خاص بومی استان و همچنين با مدل پايش فنی و استفاده از فناوری‌های نوين به دنبال پيشگيری از سرقت‌ها  در استان هستيم.

وي همچنين با اشاره به اجرايي کردن طرح «هر کلانتری يک شهر» به پايش الکترونيکي محلات با فناوري‌هاي نوين اشاره و بيان کرد: در اين راستا در ابتدا ۵ کلانتري به عنوان پايلوت انتخاب شده که با نصب مانيتورهايي بايد حوزه استحفاظي خود را شب و روز رصد کنند و پاسخگوي اتفاقات حوزه  استحفاظي خود باشند، البته در محلات آلوده شهرداري با نصب دوربين‌هايي موظف به همکاري با پليس است.

سردار حاجيان با اشاره به کاهش ۲۸ درصد سرقت‌ها در سالي که گذشت، گفت: در طرح نوروزي در مجموع سرقت‌ها در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته و در اين راستا جزو استان‌هاي موفق بوديم.

عاليترين مقام انتظامي کرمانشاه با اشاره به استفاده از پهپاد هوشمند در زمينه پايش، گفت: امسال در  بحث سرقت از مسافران نوروزي به نسبت سال گذشته شاهد ۵۰ درصد کاهش سرقت‌ها بوديم.

وي در ادامه به اجراي طرح امنيت محله محور اشاره و اظهار کرد: کلانتريار دانش‌آموز، کلانتر‌يار معلم، کلانتريار بازاري، کلانتريار اصناف، کلانتريار روحاني، کلانتريار رفتگر و… داريم که همراه با کلانتري محل با تبادل اخبار و اطلاعات در راستاي پاکسازي مناطق آلوده، به دنبال امنيت و آرامش در حوزه محلات هستند.

سردار حاجيان تصريح کرد: يکي از برنامه هايي که با جديت دنبال مي شود شناسايي کانون تشکيل بزه و آسيب‌ها در محلات است تا با رويکرد ايجابي قبل از ورود جرم و آسيب ورود کنيم.

فرمانده انتظامي استان کرمانشاه اولويت بعدي پليس در سال ۱۴۰۳ را برخورد سخت و پشيمان‌کننده با اراذل و اوباش عنوان و يادآوري کرد: حتما با اين افراد در کنار هنجارشکنان و مجرمان براساس قانون برخوردي قانوني و سخت خواهيم داشت.

وي برخورد با تيراندازي در محلات به هر علت از جمله نزاع‌هاي قومي و قبيله‌اي، اختلافات خانوادگي و… را از ديگر برنامه‌ها دانست و گفت: در اين راستا با استفاده کنندگان سلاح گرم و سرد، حتما برخورد سختي خواهيم داشت.

سردار حاجيان جمع آوري معتادان متجاهر را از ديگر برنامه هاي پليس در سال جاري توصيف کرد و گفت: مي توانيم اين افراد را ظرف مدت ۴۸ ساعت جمع آوري کنيم ولي همه نهادها از جمله فرمانداري‌ها، بهزيستي، شهرداري‌هاي و شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان موظف به آماده کردن کمپ براي نگهداري آن‌ها هستند.

رئيس پليس کرمانشاه تصريح کرد: در سال گذشته و در بحث دستگيري قاچاقچيان مواد مخدر و همچنين جمع‌آوري معتادان متجاهر حدود ۲۰۰ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشتيم.

وي اشاره‌اي هم به بحث قاچاق سوخت داشت و تصريح کرد: سال‌هاست که استان کرمانشاه درگير موضوع قاچاق سوخت است که براي ساماندهي اين موضوع نيازمند تصميم استاني و پاي‌کار آمدن ساير نهادهاي مرتبط با فرآورده‌هاي نفتي هستيم.

سردار حاجيان با تأکيد بر اينکه بايد بحث «فول‌باک» به صورت جدي دنبال شود، خاطرنشان کرد: برخورد پليس جدي است همانگونه که طي سال گذشته کشف قاچاق سوخت به نسبت سال قبل از آن افزايش داشت، اين برخوردها همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامي استان در بخش ديگري از سخنانش از خبرگزاري فارس به‌ عنوان يک رسانه توانمند که با توليد محتوي هدفمند در جريان‌سازي نقش مهمي دارد، ياد کرد و گفت: اين رسانه اثرگذار در جنگ رسانه‌اي با توان به‌موقع دفاع و حمله بازيگر خوبي است، لذا به عنوان يکي از مولفه‌هاي قدرت رسانه‌اي محسوب مي‌شود.

وي ادامه داد: از آن‌جا که پليس از مردم است و مردم پليس را ملجا، مأمن و پناهگاه خود مي‌داند، بايد خدمات پليس بازنشر داده شود؛ البته بيان خدمات پليس توسط اصحاب رسانه به معناي تبليغ نيست بلکه به معناي بالابردن احساس امنيت است.

سردار حاجيان با اشاره به قدرت رسانه در دنياي امروزي، اضافه کرد: بايد جزءبه جزء توليد محتوي حضور پليس با تاکتيک‌ها و تکنيک‌هاي رسانه‌اي خاص با نگاه عمليات رواني، براساس علوم شناختي و نگاه جامعه شناختي با توليد داده‌هاي هدفمند همراه باشد تا اين محتوي هدفمند به منظور بالا بردن احساس امنيت و آرامش در مردم؛ به مخاطبين خاص ارسال شود.