فرماندار کرمانشاه :

حفظ پوشش اراضی جنگلی کرمانشاه وظیفه عمومی است

فرماندار کرمانشاه از اهمیت حفظ و توسعه پوشش اراضی جنگلی این شهرستان خبرداد و گفت: پیشگیری از آسیب به این سرمایه وظیفه عمومی ما است.

فرماندار کرمانشاه از اهمیت حفظ و توسعه پوشش اراضی جنگلی این شهرستان خبرداد و گفت: پیشگیری از آسیب به این سرمایه وظیفه عمومی ما است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، محمدرضا آمویی امروز در اولین جلسه ستاد هماهنگی، فرماندهی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان، که با حضور جمعی از جلسات گزارشی در جلسات جلسات برگزار شد، اظهار داشت: حفظ و توسعه پوشش جنگل و مراتع شهرستان برای ما حائز این است که باید از آسیب به سرمایه ملی شویم.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در احیای جنگل‌ها وظایف یکایک دستگاه‌های مربوطه است، گفت: بازدید میدانی از اراضی جنگلی و مراتع شهرستان، ارائه گزارش اجرای طرح آمایش ملی و وضعیت منابع طبیعی، اطلاع از فضای پوشش جنگلی منطقه و… از دغدغه‌ها. جدی است و از بخشداران مناطق می‌خواهیم همکاری لازم را داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه برخی ادارات در احیای این اراضی جنگلی سرمایه‌گذاری می‌شوند، تا روند چرخش حیات جنگل‌ها و مراتع روش مناسبی را بسازند، افزود: نسل آینده نیز در این نعمت الهی سهیم است و باید این امانت را حراست کنیم.

آمویی به وقایع طبیعی و یا غیرمترقبه مانند رانش زمین، فرسایش خاک، آتش سوزی جنگل‌ها اشاره و بیان کرد: برنامه‌های عملیاتی حفاظت از پوشش جنگلی در دستور کار منابع طبیعی، بخشداریها و سایر دستگاه‌های ذیربط و باتوجه برای توسعه فضای سبز این مهم در نظر گرفته می‌شود. سراسر کشور مدنظر است.

این مسئول به فرهنگ‌سازی حفظ پوشش سبز و کمربند حفاظتی اراضی جنگلی، تاکید کرد و گفت: در هر نقطه‌ای که اگر هم ضعف فرهنگی و اجتماعی داشته باشد، اما در سخت‌ترین حالت باید نقش اصلی خود را انجام دهیم و تأثیر بگذاریم، همچنین در حوزه ایجابی برنامه راهبردی انجام شود. ارائه کنیم و این زمینه را نیز مطالب جدید را طلب کنیم.

آمویی به طور عمده از رسانه ها در آموزش حفاظت از منابع طبیعی به موارد اشاره و مشخص کرد: گردشگران باید آموزش ببینند که چگونه به طبیعت آسیب وارد می کنند و از طرح های محیطی در این زمینه می توان استفاده کرد، همچنین آموزش منابع طبیعی و علاقه مندان. به محیط زیست حائز مهم است.