خريد احشام با ارائه رسيدهای جعلی بانکی

رئيس پليس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و دستگيری کلاه‌بردار اينترنتی که با ارائه رسيد جعلی بانکی اقدام به خريد احشام دريکی شهرستان‌های استان کرده بود، خبر داد.

رئيس پليس فتا استان کرمانشاه از شناسايی و دستگيری کلاه‌بردار اينترنتی که با ارائه رسيد جعلی بانکی اقدام به خريد احشام دريکی شهرستان‌های استان کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، سرهنگ “علی عباسی کسانی” اظهارداشت: با مراجعه يکي از شهروندان به ماموران انتظامي سنقروکليايی مبنی بر اينکه در بازار احشام اين شهرستان مشغول فروش احشام بوده که شخصی با مراجعه به وی و نمايش رسيد بانکی ۲ رأس گوسفند از وی دريافت کرده اما پس از ساعتی متوجه شده است پولی به‌حسابش واريز نشده و مورد کلاه‌برداری قرارگرفته‌ است.

وي ادامه داد: با بررسي‌هاي اوليه و اقدامات تخصصي، مشخص گرديد که فرد کلاه‌بردار با ايجاد يک رسيد جعلي توسط برنامه‌هاي موبايلي و با نشان دادن يک رسيد بانکي جعلي پس از دريافت احشام، بازار را ترک ‌کرده است.

سرهنگ کساني ادامه داد: مأموران پليس فتا اقدامات تخصصي خود را آغاز کردند و پس از تحقيقات گسترده و همه‌جانبه ردپاي مجرم شناسايي کرده و پس از هماهنگي با مرجع قضائي، متهم در اقدامي غافلگيرانه در مرکز استان دستگير و به پليس فتا انتقال داده شد و در بازجويي ها به کلاه‌برداري اعتراف کرد.

رئيس پليس فتا کرمانشاه در پايان گفت: فروشندگان طعمه‌هاي مناسبي براي کلاه‌برداري با رسيد جعلي هستند لذا اگر قصد فروش کالايي را دارند تا زمان دريافت پيامک واريز وجه از سرشماره اصلي بانک عامل و مطابقت با ميزان موجودي حساب خود، از ارائه کالا به خريدار خودداري کرده و مواظب شگرد کلاه‌برداري با ساخت رسيدهاي اينترنتي جعلي باشند.