معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کرمانشاه خبر داد:

راه‌اندازی ۱۰ دفتر جدید خدمات الکترونیک قضایی در استان/ پوشش نقطه به نقطه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح استان

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کرمانشاه از ایجاد ۱۰ دفتر جدید خدمات الکترونیک قضایی در استان در سال جاری خبرداد و گفت: تعداد این دفاتر در استان به ۵۲ و در سطح شهر کرمانشاه به ۱۸ واحد رسیده است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کرمانشاه از ایجاد ۱۰ دفتر جدید خدمات الکترونیک قضایی در استان در سال جاری خبرداد و گفت: تعداد این دفاتر در استان به ۵۲ و در سطح شهر کرمانشاه به ۱۸ واحد رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین؛ محمدباقر نریمانی با اشاره به افزایش تعداد خدماتی که دستگاه قضا به صورت الکترونیک و بدون نیاز به حضور در شعب قضایی به مراجعین از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارایه می‌کند افزود: در راستای سند تحول قضایی و اجرای برنامه عملیاتی سال ١۴٠٣ قوه قضاییه، با هدف دسترسی آسان مردم به خدمات قوه قضاییه و با توجه به نیازسنجی انجام شده و نیاز به افزایش تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح استان، اقدامات لازم برای تأسیس و راه اندازی دفاتر و باجه های خدمات الکترونیک قضایی جدید در شهر کرمانشاه و شهرستانهای اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب و کوزران انجام شد.

نریمانی با اشاره به اینکه درحال حاضر تعداد ۱۰ دفتر و باجه جدید تأسیس شده که ۷ دفتر در شهر کرمانشاه، یک دفتر در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و اسلام آبادغرب و یک باجه در بخش کوزران است و تعداد دفاتر استان کرمانشاه به ۵۲ باجه رسیده است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کرمانشاه تصریح کرد: با پوشش نقطه به نقطه و توزیع متراکم دفاتر و باجه‌های خدمات الکترونیک قضایی، منطقه‌ای در استان و سطح شهر کرمانشاه نداریم که فاقد دفتر یا باجه خدمات قضایی باشد.

نریمانی افزود: درهمین راستا در بخش کوزران با توجه به اینکه حوزه قضایی و دادگاه نیز ندارد یک باجه خدمات الکترونیک قضایی جهت رفاه حال مردم اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: در راستای تسهیل امور زندانیان، یک باجه خدمات الکترونیک قضایی در زندان مرکزی کرمانشاه مشغول خدمت رسانی به زندانیان می باشد.

لازم به ذکر است از مهمترین مزایای تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می‌توان به کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، صرفه جویی در وقت و هزینه مراجعه کنندگان، شفاف سازی در فرآیندهای رسیدگی، افزایش کارآمدی نظام قضایی، افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده‌های مطرح شده، افزایش رضایت‌مندی مردم از دستگاه قضایی و رفع موانع اداری به منظور استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر اشاره کرد. به صورت کلی می‌توان گفت که این دفاتر به منظور سهولت در ارائه خدمات قضایی و صرفه جویی در وقت مراجعه کنندگان و در کنار محاکم دادگستری تشکیل می‌شوند.