رسانههای اجتماعی به عنوان ابزار جنگ ترکیبی
مسئول بسیج رسانه ناحیه کرمانشاه گفت: توسعه فناوری اطلاعات ماهیت درگیریها را با ایجاد لایه ای اضافی از پیچیدگی نسبت به فضاهای نبرد سنتی تغییر داده است؛ دسترسی نسبتا جهانی به محیط مجازی، فرصتهای متعددی را برای انجام نبردهای آنلاین ایجاد کرده که بر رویدادها در هر دو حوزه فیزیکی مانند سیستمهای رایانهای و در حوزه شناختی نگرشها و باورهای افراد تأثیر میگذارد.
به گزارش خبرنگار رهاوردآنلاین؛ کیوان دارابخانی اظهارداشت: اخیراً شاهد بودهایم که چگونه دولتها و بازیگران غیردولتی از رویکردهای ترکیبی برای تعقیب اهداف سیاسی و نظامی خود استفاده میکنند و به طرز ماهرانهای عملیات نظامی را با حملات سایبری، فشارهای دیپلماتیک و یا اقتصادی و کمپینهای اطلاعاتی (تبلیغاتی) ترکیب میکنند.
دارابخانی افزود: در طول دهه گذشته، رسانه های اجتماعی به سرعت به یکی از کانال های اصلی ارتباطی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، تبدیل شده است. پلتفرم های ارتباط مجازی به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی جنگ تبدیل شده اند؛ درگیریهای اخیر در اوکراین و چند کشور دیگر نشان داده است که رسانههای اجتماعی به طور گسترده برای هماهنگ کردن اقدامات، جمعآوری اطلاعات، و مهمتر از همه، تأثیرگذاری بر باورها و نگرشهای مخاطبان هدف، حتی بسیج آنها برای اقدام مطلوب استفاده میشوند.
وی در پایان گفت: ما باید در تحقیقات و بررسی های کارشناسی به این موضوعات بپردازیم که نقش رسانه های اجتماعی در جنگ هیبریدی چیست؟ چگونه این حوزه تبدیل به “سلاح” شده است؟ بازیگران دولتی و غیردولتی از چه تکنیک ها و تاکتیک هایی برای حمایت از اهداف سیاسی و نظامی خود با استفاده از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟ این توانمندی ها چه اثراتی می توانند به دست آورند؟
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0