مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه:

سال گذشته بیش از ۳ ميليون نفر به مراكز درمانی استان مراجعه كردند

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه گفت: در سال گذشته سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مراجعه نمودند که این رقم امسال بیشتر خواهد بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه گفت: در سال گذشته سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مراجعه نمودند که این رقم امسال بیشتر خواهد بود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، دکتر میثم حجتی‌پور در نشست خبری به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: افراد مراجعه‌کننده به مراکز درمانی این مدیریت از خدمات ارائه شده راضی هستند و مراجعه کنندگان بستری شده ۸۳ درصد از خدمات ارائه شده رضایت دارند.
حجتی‌پور آمار بیمه شدگان تأمین اجتماعی استان را ۷۹۸ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ۴۰ درصد از جمعیت ۲ میلیونی نفری استان زیرپوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.
وی با بیان اینکه سال گذشته هر بیمه شده تامین اجتماعی به طور متوسط ۴ مرتبه به مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان مراجعه داشته تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال رکود سال گذشته که سه میلیون و ۲۰۰ هزار مراجعه بوده شکسته شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه بیان کرد: با اختیار داشتن ۱۱ مرکز درمان ملکی شامل ۲ بیمارستان، یک پلی‌کلینیک و ۲ درمانگاه تخصصی و ۶ درمانگاه عمومی روزانه به ۸ تا ۱۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌شود.
حجتی‌پور از مراجعه بیش از دو میلیون و ۴۷۰ هزار نفر به واحدهای درمانی تابعه تامین اجتماعی استان در ۹ ماهه امسال خبرداد و افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد بیشتر شده است.
وی تعداد موارد بستری در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان در ۹ ماهه امسال را نیز ۱۶ هزار و ۴۶۰ نفر و تعداد جراحی‌های صورت گرفته را نیز ۸۸۵۰ مورد اعلام و یادآور شد: تعداد بستری شدگان و جراحی‌های بزرگ ۹ ماهه امسال نیز نسبت به سال قبل ۲.۵ درصد بیشتر شده است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی کرمانشاه درخصوص پروژه‌های عمرانی در دست اقدام و خلاصه وضعیت آن‌ها به ساخت اورژانس جدید بیمارستان شهدا اشاره کرد و افزود: اورژانس جدید بیمارستان شهدا یکی از مهمترین این طرح‌ها می‌باشد که با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
حجتی‌پور متراژ این پروژه را ۳۵۰۰ مترمربع اعلام کرد و افزود: اورژانس جدید بیمارستان شهدا بهترین و با کیفیت‌ترین اورژانس‌ کرمانشاه خواهد بود که امیدواریم در سه ماهه اول سال آینده افتتاح شود.
وی توسعه کمی و کیفی مراکز درمانی تامین اجتماعی و خدمات آنها را یکی از رویکردهای مهم چند سال اخیر عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا در چهار سال گذشته ۱۴ پروژه را به بهره‌برداری رسانده ایم که راه‌اندازی بخش LDR بیمارستان حضرت معصومه(س)، توسعه NICU این بیمارستان، افتتاح درمانگاه عمومی در شهرستان‌های سرپل ذهاب، جوانرود، پاوه و سنقر، دو شیفته شدن درمانگاه اسلام آبادغرب و… از مهمترین این طرح‌ها بوده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه اورژانس کنونی بیمارستان شهدا را در شان مردم ندانست و افزود: با افتتاح اورژانس جدید بیمارستان شهدا، بنا داریم اورژانس فعلی را در اختیار بخش‌های CCU و دیالیز قرار دهیم.
حجتی‌پور خاطرنشان کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که در دست اقدام داریم، احداث درمانگاه تخصصی بیمارستان حضرت معصومه(س) با رویکرد طب مزمن و سالمندی است که امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه نیز هرچه زودتر آغاز شود.
وی اعتبار امسال درمان تأمین اجتماعی را ۲ هزار و ۸۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مطالبات پزشکان تا مردادماه، بیمارستان‌ها تا تیرماه و داروخانه‌ها تا مهرماه ۱۴۰۲ تسویه شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه خاطرنشان کرد: پاوه، کنگاور، هرسین و صحنه از جمله شهرستان‌هایی هستند که احداث درمانگاه تامین اجتماعی در ساختمان‌های ملکی آنها در دست اقدام است.
حجتی‌پور در پایان افزود: در شهرستان سرپل ذهاب نیز به دنبال ایجاد یک درمانگاه هستیم که زمین آن تهیه شده و در مرحله تعیین پیمانکار است و بنا داریم در کنار آن یک زائرسرا نیز برای تردد زوار اربعین احداث کنیم.