شرکت گاز استان کرمانشاه رتبه دوم بهینه سازی موتورخانه ها را کسب کرد

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: بهینه سازی ۷۵ درصد از متقاضیانی که درخواست بهینه‌سازی موتورخانه ابنیه خود را داشتند انجام پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: بهینه سازی ۷۵ درصد از متقاضیانی که درخواست بهینه‌سازی موتورخانه ابنیه خود را داشتند انجام پذیرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، ناصر حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه عنوان کرد :با توجه به چالش‌های انرژی در سطح جهان و کمبود انرژی در بسیاری از کشورها و ناترازی آن در کشور ما یکی از راهکارهای تامین انرژی پایدار مورد نیاز تمامی مشترکین علاوه بر تولید، بهینه سازی آن است که دارای روش‌های مختلفی است.

وی افزود: یکی از مواردی که اتلاف و هدررفت بسیار زیاد انرژی دارد، ساختمانها می باشد و ما اگر بتوانیم مصرف انرژی را در ساختمان‌ها بهینه و کنترل کنیم گام بسیار بلندی در کاهش مصرف انرژی در سطح کشور برداشته‌ایم.

حسینی اعلام کرد: به همین منظور شرکت ملی گاز ایران از سال ۱۴۰۰ طرح رایگان بهینه سازی موتورخانه‌ها را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: براساس آمار و اطلاعات مدیریت کربن و انرژی شرکت ملی گاز ایران، شرکت گاز استان کرمانشاه موفق شده در مجموع ۲ هزار ۷۹۴ واحد موتورخانه را بصورت رایگان بهینه‌سازی نماید و که ۷۷۹ مورد آن طی امسال انجام شده است.

حسینی افزود : شرکت گاز استان کرمانشاه تا تاریخ دهم دی ماه سال جاری ، موتورخانه  ۷۵ درصد متقاضیانی را که درخواست بهینه سازی داشته‌اند عایق‌بندی و بهینه سازی نموده که بنا بر این آمار موفق شدیم در سطح کشور رتبه دوم را کسب نماییم .

وی خاطر نشان کرد: متقاضیان بهینه‌سازی موتورخانه‌ها می توانند با مراجعه به واحد بهینه سازی شرکت گاز استان و یا آدرس سایت https://goc.nigc.ir/ نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایند تا در کمترین زمان و بدون هزینه بهینه سازی موتورخانه‌های ساختمان این عزیزان انجام پذیرد.

حسینی افزود: واحد بهینه سازی شرکت گاز استان کرمانشاه به صورت فعال و با همراهی پیمانکاران در کمترین زمان آماده ارائه خدمت به تمام متقاضیان عزیز می‌باشد تا تمامی لوله‌ها و اتصالات موتورخانه‌های آنان عایق‌بندی ، رسوب‌گیرها تعویض و مشعل‌ها نیز تنظیم گردد.

مدیر عامل گاز استان کرمانشاه ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده ،مصرف مشترکینی که عملیات بهینه‌سازی را انجام داده اند بین ۱۵ تا ۲۱ درصد کاهش  داشته که این موضوع علاوه بر پایین آوردن هزینه های خانواده بر روی آلودگی محیط زیست که مهمترین عامل سلامتی بشر است نیز تاثیر مثبت می‌گذارد.

حسینی در پایان از تمامی همشهریان عزیز تقاضا کرد تا نسبت به درخواست بهینه سازی موتورخانه ساختمان خود هرچه زودتر اقدام نمایند تا از نتایج مثبت آن بهره‌مند شوند.