رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خبر داد:

صدور ۹۷ درصد ابلاغ‌های دستگاه قضایی کرمانشاه به صورت الکترونیکی

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بر اجرای دقیق سند تحول قضایی بر اساس شاخص های مشخص به عنوان نقشه راه دستگاه قضایی تأکید کرد.


رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بر اجرای دقیق سند تحول قضایی بر اساس شاخص های مشخص به عنوان نقشه راه دستگاه قضایی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، شهرام کرمی؛ رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه که در سالن شهید قدوسی دادگستری کل برگزار شد اظهارداشت: اجرای دقیق سند تحول قضایی که مورد تحسین و تأیید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد در اولویت برنامه‌های کاری دستگاه قضایی است.
کرمی با اشاره به برخی شاخص‌های سند تحول قضایی و تأکید بر اجرای آنها افزود: در سند تحول قضایی، ورودی و خروجی پرونده‌ها، شعب نامتعارف و پرونده های مسن و معوق، اتقان آراء و موضوع صلح و سازش مورد توجه ویژه و دقیق است.
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه ۹۷ درصد ابلاغ‌های دستگاه قضایی کرمانشاه به صورت الکترونیکی صادر می‌شود گفت: ارائه خدمات غیرحضوری و دادرسی الکترونیک یکی از شاخص‌های اصلی سند تحول قضایی است که به صورت الکترونیکی و با کمترین هزینه انجام می‌شود.
کرمی اضافه کرد: علاوه بر ابلاغ های الکترونیک، دادرسی برخط را هم راه اندازی کرده ایم تا مردم کرمانشاه در پرونده هایی که نیاز به حضورشان نیست بتوانند به صورت آنلاین، پرونده خود را پیگیری کنند.
وی تمرکز بر کاهش اطاله دادرسی را یکی از موارد مورد توجه در سند تحول قضایی عنوان کرد و افزود: زمان رسیدگی به پرونده‌ها که جزو گله مندی مردم هم قرار دارد، دستگاه قضایی با توجه به نیروی انسانی محدودی که دارد تلاش می کند میانگین رسیدگی به پرونده ها را کاهش دهد و در حال حاضر هم میانگین این شاخص در استان و از زمان ورود پرونده تا خاتمه آن ۶۷ روز است.
کرمی کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی را یکی دیگر از اولویت های دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۶۱۰ هزار فقره پرونده به دستگاه قضایی استان وارد شد که آمار بالایی است و این مورد می تواند در افزایش اطاله دادرسی تاثیرگذار باشد و لذا سایر دستگاه های مرتبط هم باید در کنترل این شاخص ها به ما کمک کنند.
کرمی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان کرمانشاه در انتخاب کارشناس، اقتصاد مقاومتی، جرائم خشن و کاهش جمعیت کیفری استان، اقدامات خوبی انجام داده است، تصریح کرد: دستگاه قضایی استان کرمانشاه در اجرای سند تحول قضایی در رتبه بندی زمستان سال گذشته توانست جایگاه ششم کشور و همچنین در کاهش جمعیت کیفری هم رتبه نهم کشور را کسب کند.
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در پایان با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تصریح کرد: مجموعه قضایی استان برای صیانت از برگزاری باشکوه و پرشور رویداد مهم ملی تلاش خواهد کرد و در این راستا فعالیت ستادها و هواداران آنها از حیث مطابقت با قانون رصد می‌شود.
نویسنده: #الهه_فرهادی