رئیس سبک لاتاردو در ایران و آسیا مطرح کرد:

فعالیت بیش از هزار ورزشکار در رشته لاتاردو در کرمانشاه/ کم لطفی مسئولین استان به تنها نماینده سبک جهانی لاتاردو

رئیس سبک جهانی لاتاردو در ایران و آسیا گفت: لاتاردو دارای فدراسیون جهانی به رهبری گرند مستر آدام بیسایو؛ بنیانگذار و رئیس جهانی این سبک در کشور اتریش می‌باشد که در ۴۵ کشور جهان نماینده دارد.

رئیس سبک جهانی لاتاردو در ایران و آسیا گفت: لاتاردو دارای فدراسیون جهانی به رهبری گرند مستر آدام بیسایو؛ بنیانگذار و رئیس جهانی این سبک در کشور اتریش می‌باشد که در ۴۵ کشور جهان نماینده دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، پیمان عزیزی آرام در نشست خبری امروز با اشاره به فعالیت‌های این سبک ورزشی در استان اظهارداشت: حدود چهار سال است که سبک لاتاردو با مجوز وزارت‌ ورزش و جوانان زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی در ایران فعالیت خود را آغاز نموده است که دو سال اول با وجود همه گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های موجود هم توانستیم کارنامه قابل قبولی ارائه دهیم.
عزیزی آرام اضافه کرد: معنی لاتاردو؛ لاتار در زبان قفقازی به معنای مبارزه و دو در زبان ژاپنی به معنای راه و روش می باشد و این سبک از ترکیب تکنیک های کاراته ، جودو ، جوجیتسو و کیک بوکس تشکیل شده که دارای سازمان جهانی در کشور اتریش و شهر وین می باشد.
وی با بیان اینکه کرمانشاه پایتخت این سبک در ایران و آسیا می باشد افزود: در حدود ۲۰ استان کشور در بخش بانوان و آقایان نماینده فعال داریم و توانستیم این رشته را به سایر استان‌ها معرفی کنیم و سال گذشته در مسابقات کشوری این سبک جهانی که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد مقام نخست را کسب کنیم.
رئیس سبک جهانی لاتاردو در ایران و آسیا افزود: یک دوره استاژ فنی مربیان با دعوت از مستر آدام بیسایو بنیانگذار و رئیس جهانی لاتاردو به میزبانی کرمانشاه از اقدمات مهمی بود که انجام دادیم و با استقبال پرشور ورزشکاران لاتاردو همراه بود.
پیمان عزیزی آرام درخصوص برنامه‌های پیش روی این رشته رزمی اظهارداشت: نیمه اول سال آينده مسابقات کشوری در دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی استان قزوین برگزار خواهد شد که به منزله انتخابی مسابقات برون مرزی ترکیه خواهد بود.
عزیزی آرام با بیان اینکه هم اکنون داریوش عزیزی آرام، شیرزاد خانی و نادر سهرابی به‌عنوان سه تن از مربیان منتخب استان در تیم ملی این رشته حضور دارند افزود: ورزشکاران کرمانشاهی می‌توانند با درخشش در مسابقات برون مرزی در سه سطح (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان) عضو تیم ملی شوند.
رئیس سبک لاتاردو در ايران و آسیا تصریح کرد: هم اکنون بیش از هزار ورزشکار در این رشته داریم که در ۱۴ باشگاه ورزشی استان و شهرستان‌های کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.
عزیزی آرام تصریح کرد: تاکنون بیش از ده دوره داروی، فنی دان و مربیگری برگزار کرده‌ایم و به لطف خدا سطح فنی ورزشکاران استان بالاست و تلاش می‌کنیم تا تعداد جوانان انتخابی تیم ملی این رشته را افزایش دهیم.
وی در پایان با گلایه از مدیران و مسئولان استان اظهارداشت: بعنوان تنها سبک جهانی در رشته های رزمی که نماینده آن در استان کرمانشاه است و علیرغم افتخارات و اقدامات مثبتی که تاکنون در این سبک انجام داده ایم، هيچ يک از مسئولین ارشد استان از ما حمایت نکرده‌اند.