در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران ورزشی نویس استان تأکید شد:

لزوم حمایت مسئولین و صنایع استان از ورزش کرمانشاه

رئیس هیات فوتبال کرمانشاه گفت: درحال حاضر هشت تیم لیگی فوتبال داریم که همه آنها در زمین چمن شماره یک ورزشگاه آزادی تمرین می کنند و مسابقه می دهند، به همین دلیل چمن این زمین تاحدودی از بین رفته و با اولین بارش باران و برف دیگر قابل استفاده نیست.

 

رئیس هیات فوتبال کرمانشاه گفت: درحال حاضر هشت تیم لیگی فوتبال داریم که همه آنها در زمین چمن شماره یک ورزشگاه آزادی تمرین می کنند و مسابقه می دهند، به همین دلیل چمن این زمین تاحدودی از بین رفته و با اولین بارش باران و برف دیگر قابل استفاده نیست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاورد آنلاین، علی محبی زنگنه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران ورزشی نویس استان با موضوع مشکلات ورزش فوتبال در استان که در دفتر این هیات برگزارشد اظهارداشت: علاوه بر این، مجموعه های ورزشی ۱۵ خرداد و انقلاب هم طی سالهای گذشته از طریق ماده ۸۸ به بخش خصوصی واگذار شده‌اند که امکان تمرین و بازی تیم‌های ما در آنها هم وجود ندارد، چرا که بخش خصوصی آنها را به مدارس فوتبال اجاره داده است.
محبی زنگنه با اشاره به ایرادات ورزشگاه ۱۵ خرداد گفت: یکی از مهمترین این ایرادات نور استادیوم است به گونه‌ای که متاسفانه در سال‌های قبل تجهیزات روشنایی آن به سرقت رفته است و هم اکنون برای بهسازی و تجهیز سیستم روشنایی ورزشگاه ۱۵ خرداد برای رسیدن به شرایط استاندارد اعتبار نیاز داریم.
محبی زنگنه افزود: استادیوم ۱۵ خرداد ایرادات زیادی دارد بعنوان مثال دروازه های آن روبه‌روی هم نیستند و وضعیت چمن آن برای برگزاری مسابقات بزرگ و میزبانی مناسب نیست.
وی با اشاره به نامه سازمان لیگ فوتبال مبنی بر لزوم رفع مشکلات استادیوم آزادی برای میزبانی تیم‌های های فوتبال نیز اظهارکرد: این استادیوم تنها فضای ورزشی در اختیار تیم های لیگی فوتبال کرمانشاه است که دارای نواقص و ایرادات فراونی است.
محبی زنگنه افزود: باتوجه به اینکه سازمان لیگ فوتبال به هیات استان اعلام کرده ظرف مدت دو هفته باید نواقص این استادیوم ازجمله کمدهای رختکن، دوش حمام های داوران و بازیکنان و جایگاه این ورزشگاه برطرف شود، ما نیز براساس‌ نامه ای به اداره کل ورزش و جوانان استان خواستار  رفع این نواقص شدیم در غیر اینصورت از میزبانی مسابقات محروم خواهیم شد‌.
رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه با بیان اینکه ادارات کرمانشاه فضاهای ورزشی خود را در اختیار تیم‌های حاضر در لیگ‌های ورزشی قرار نمی‌دهند، از استاندار کرمانشاه خواست به این مسئله ورود کند.
محبی زنگنه با اشاره به اینکه علاوه بر استادیوم آزادی تعدادی زمین چمن استاندارد دیگر در کرمانشاه برای میزبانی تیم های لیگی وجود دارد تصریح کرد: متاسفانه این فضاها در اختیار دستگاه ها و ادارات دولتی کرمانشاه هستند و اجازه استفاده تیم های لیگی را از آنها نمی دهند.
وی افزود: زمین های چمن مجموعه ورزشی کارگران، دانشگاه رازی و شرکت نفت از جمله این زمین ها هستند که تیم های لیگی ما می توانند بازی‌های خود را به این زمین ها منتقل کنند، اما این ادارت توجهی به این مسئله ندارند و حتی با درخواست اجاره آنها از سوی تیم های لیگی هم موافقت نمی کنند.
محبی زنگنه با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است خواستار حمایت و اختصاص بخشی از درآمد مجمع خیرین کرمانشاه در زمینه ورزش شد و افزود: با توجه به ناهنجاری‌هایی كه در جامعه وجود دارد و همچنین تلاش‌ دشمنان برای بی‌هویت كردن جوانان و افزایش بزه‌كاری‌های اجتماعی، پرداختن به مقوله ورزش می‌تواند مهم‌ترین برنامه برای پا‌كسازی و سالم‌ سازی جامعه و پرکردن اوقات فراغت جوانان باشد.
وی با اشاره به اینکه هیچ یك از مدیران ارشد استان مسئولیت های اجتماعی مدیران صنایع را مطالبه نكرده اند افزود: مسئولان باید با ایفای نقش پدری، صنایع را ترغیب به حمایت از ورزش كنند و كسانی كه از ورزش حمایت می كنند نیز باید مورد تقدیر قرار بگیرند و در این خصوص فرهنگ سازی شود.
محبی زنگنه افزود: با گذشت چندین سال از آغاز فعالیت واحدهای صنعتی استان هیچ حمایتی از ورزش نمی شود و این واحدهای صنعتی به غیر از برگزاری مسابقات در سطح داخلی و بین پرسنلی خود هیچ فعالیت مثبت ورزشی دیگری نداشته و كوچك‌ترین خدمتی به ورزش استان نداشته‌اند.
وی تصریح کرد: این در حالی است كه شاهد هستیم در استان‌های دیگر كارخانجات بزرگی همچون فولاد مباركه، ذوب‌آهن اصفهان، تراكتورسازی تبریز، فولاد خوزستان و پتروشیمی بندر امام با توجه به وجود برنامه‌های راهبردی و بهره‌ گیری از مدیران دلسوز و متخصص، آرام آرام سطح كار خود را ارتقاء داده و به عنوان اسكلت و بدنه اصلی ورزش كشور مطرح شده‌اند.
رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه از استاندار برای ملزم کردن صنایع آسیب رسان به محیط زیست همچون شرکت نفت، پتروشیمی و کارخانجات سیمان در خصوص حمایت و اسپانسرینگ در ورزش خصوصا فوتبال درخواست حمایت نمود.
محبی زنگنه همچنین به دلیل عدم توجه به درخواست چندین باره هیات فوتبال در خصوص برگزاری نشست پیرامون حمایت از فوتبال استان و مشکلات آن از استاندار گلایه کرد.
وی با بیان اینکه استعدادهای خوبی که در استان وجود دارد گفت: ورزشکاران ما در رده های پایه عملکرد قابل قبولی دارند اما زمانی که وارد رده بزرگسالان می‌شویم، مسئولین تیم‌های ما نمی‌توانند هزینه های بالا این رده سنی را تامین کنند و به همین دلیل در این رده با مشکل مواجه هستیم.
رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه در پایان افزود: به منظور حفظ انگیزه، جلوگیری از سرخوردگی و پیشگیری از ایجاد حس بدبینی در بین ورزشكاران، همچنین فراهم سازی بسترهای لازم برای ادامه فعالیت و حضور این عزیزان در لیگ‌های كشور، خواستار ورود و افزایش مشاركت صنایع،
 بخش خصوصی و خیران ورزشی به این موضوع هستیم.
در ادامه این نشست رئیس هیات فوتبال شهرستان کرمانشاه نیز رسانه‌ها را تفنگداران عرصه مطالبه گری و تسهیل فرایند دسترسی به مدیران و مسئولین مرتبط با ورزش عنوان کرد.
جواد مرادی با گلایه مندی از ضعف حمایت صنایع از ورزش استان تصریح کرد: مسئولان استانی باید در خصوص اختصاص اعتبارات تبصره ۱۱۷ از مدیران صنایع انتظار داشته باشند و باید مشخص شود كه اعتبارات این محل در كجا هزینه می‌شود.
مرادی با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌های بسیار است كه باید سرمایه گذاری ها نیز بر اساس این ظرفیت ها باشد گفت: باید صنایع را برای كمك به رشته‌های ورزشی هماهنگ و ترغیب کرد زیرا برخی از تیم‌ها به مبالغ كمی نیاز دارند كه حتی صنایعی کوچک نیز از پس آن بر می آیند.
مسئول کمیته جوانان و استعدادیابی فوتبال جوانان و نوجوانان استان
گفت: خوشبختانه در استان کرمانشاه ورزشكاران نخبه و با استعداد فراوانی چه در در بخش زنان و چه مردان وجود دارد كه این ورزشكاران بعد از سال‌ها آموزش، تمرین و ممارست هم ‌اكنون به سطح حرفه‌ای رسیده و نیازمند حمایت هستند وحمایت از تیم‌های استانی در رده‌های مختلف سنی با داشتن چشم‌انداز مناسب، حداقل كاری است كه می‌توان با حمایت صنایع در این حوزه انجام داد.
مرادی با بیان اینکه بانوان استان گرایش چشمگیری به رشته فوتبال دارند
افزود: فوتبال بانوان عملکرد قابل قبولی دارد به نحوی که در این بخش، در لیگ یک فوتبال کشور، لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور و لیگ یک فوتسال کشور در بخش بانوان نماینده داریم و این نشان از عملکرد درخشان استان کرمانشاه در حوزه بانوان دارد که نیازمند حمایت و پشتیبانی مالی است.