مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه:

مشکلات آبی شهرستان هرسین بزودی زود مرتفع می‌شود

نشست قرارگاه آبرسانی استان کرمانشاه با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار هرسین، مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت آبفا در فرمانداری شهرستان هرسین برای اخذ تصمیماتی در جهت رفع تنش آبی این شهرستان، برگزار شد.

نشست قرارگاه آبرسانی استان کرمانشاه با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار هرسین، مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت آبفا در فرمانداری شهرستان هرسین برای اخذ تصمیماتی در جهت رفع تنش آبی این شهرستان، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، دکتر رضا داودی مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه درخصوص طرح های آبرسانی شهرستان هرسین گفت: با توجه به اینکه به فصل گرم سال نزدیک می شویم، بایستی تمهیدات لازم را برای عبور از تنش آبی ۱۴۰۳ اتخاذ کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به تأکیدات استاندار محترم و اینکه هرسین جزء شهرهای اولویت دار بوده، دو طرح آبرسانی در این شهر در دستور کار قرار دارد که یک طرح آن برای تأمین آب مناطق مرتفع و بخش‌های تنش زای شهر هرسین است که خوشبختانه پیشرفت ۹۵ درصدی داشته و طی چند روز آینده یک بخش از این فاز وارد مرحله بهره برداری می شود و شهرک‌هایی از جمله شهرک شهرداری از این میزان آب منتفع خواهند شد.

داودی خاطرنشان کرد: فاز دوم نیز شامل طرح ۳ هزار متر مکعبی ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و خط آب بر است که شبکه آن بزودی افتتاح خواهد شد. این طرح، طرحِ شماره یک اولویت دار هرسین است.

او افزود: اولویت شماره دو، تأمین آب توسط چاه‌های جایگزین است که در نشست قرارگاه، مصوبات خوبی مطرح شد و بحث تملک محل چاه‌ها مورد بررسی و گفت وگو قرار گرفت. قرار است ۸ حلقه چاه در منطقه جنوب هرسین (منطقه تمرگ – داودی) حفاری شود که فعلا یک حلقه آن حفاری شده و بخشی از خط انتقال آن نیز اجرا شده و ۷ حلقه چاه دیگر نیز بعد از حل و فصل شدن مسائل اجرایی پروژه، حفاری خواهد شد.

داودی ابراز امیدواری کرد: چاهها را بصورت جایگزین و پلمپ شده نگه می داریم تا اگر درتابستان آتی و سالهای آینده سراب شهر هرسین با مشکل آب مواجه شد، بتوانیم از این چاههای جایگزین استفاده کنیم و امیدواریم که با این شرایط دیگر هیچ وقت تنش آبی را در شهر هرسین تجربه نکنیم.

درپایان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به مردم هرسین مژده داد: رفع تنش آبی تمام مناطق شهر هرسین و همچنین حفر چاه به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و به امید خدا و با تلاش همکاران ما در شرکت آبفا در همین فصل بهار با مخزن جدیدی که وارد مدار می شود، مشکلات آب هرسین بطور کامل حل و تنش آبی در تمام مناطق هرسین مرتفع خواهد شد.