مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه:

میانگین رسیدگی به پرونده های شکایتی کارگران در استان کرمانشاه به کمتر از ۲۵ روز کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در در جمع نمایندگان کارفرمایان در هیات های حل اختلاف با بیان اینکه در 8 ماهه اول سال جاری 4 هزارو 500 دادخواست به مراجع حل اختلاف استان ثبت شده است گفت: میانگین رسیدگی به پرونده های شکایتی کارگران در استان کرمانشاه در سال جاری به کمتر از 25 روز کاهش یافته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در در جمع نمایندگان کارفرمایان در هیات های حل اختلاف با بیان اینکه در ۸ ماهه اول سال جاری ۴ هزارو ۵۰۰ دادخواست به مراجع حل اختلاف استان ثبت شده است، گفت: میانگین رسیدگی به پرونده های شکایتی کارگران در استان کرمانشاه در سال جاری به کمتر از ۲۵ روز کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رهاورد آنلاین، مختار احمدی در نشست هم اندیشی با نمایندگان کارفرمایان با حضور اعضای مراجع حل اختلاف کار، گفت: در ۸ ماهه اول سال جاری، تعداد ۴ هزارو ۵۰۰ دادخواست اختلافات کارگری و کارفرمایی در استان کرمانشاه در سامانه جامعه روابط کار ثبت و ۴ هزار مورد رسیدگی و رای صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام شهرستان های استان دارای مرجع رسیدگی به اختلافات کارگری و کافرمایی هستند، افزود: تعداد ۲۰ شعبه مرجع تشخیص و ۱۲ شعبه حل اختلاف در استان کرمانشاه به صورت فعال اختلافات کارگری و کارفرمایی را حل و فصل می شود.

مختار احمدی با بیان اینکه میانگین رسیدگی به پرونده های اختلافات کارگری و کارفرمایی در سال ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه ۱۱۳ روز بوده است، اضافه نمود: با برنامه ریزی های انجام شده و افزایش تعداد شعبات رسیدگی، در پایان سال ۱۴۰۱ به ۴۹ روز و در پایان شش ماهه اول ۱۴۰۲ به کمتر از ۲۵ روز رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی حق اجتماعی کارگر دانست و در این خصوص تصریح کرد: ضرورت دارد کارفرمایان در پرداخت حق بیمه اهتمام لازم داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر صدور آرا در مراجع حل اختلاف بر اساس انصاف و منطبق بر قانون، افزود: نماینده کارگران یا کارفرمایان در مراجع هرگز نباید جانب داری صنف خود را داشته باشند و آرای صادره باید بر اساس قانون و مقررات و کاملاً منصفانه باشد.

وی ضمن حائز اهمیت دانستن اشراف بر قوانین و مقررات حوزه روابط کار و خصوصاً آیین دادرسی کار،  گفت: لازم است که برنامه‌های آموزشی منسجم برای آموزش قوانین و مقرارت برگزار کنیم و نمایندگان مراجع نیز باید در موضوع آموزش و فراگیری مقرارت اهتمام داشته باشند.
مختار احمدی همچنین به نمایندگان کارفرمایان توصیه کرد که در تمامی جلسات حضور داشته باشند تا عدم حضور ایشان موجب تجدید جلسه نشود و کارهای ارباب رجوع اطاله پیدا نکند.
وی تاکید کرد: با توجه به این که امکان مطالعه پرونده ها از طریق سامانه جامع روابط کار و قابلیت رای دادن نیز از طریق همین سامانه فراهم است لذا از نماینگان می‌خواهم تا تسلط خود را در استفاده از سامانه جامع روابط کار ارتقا دهند تا هم قبل از جلسه نسبت به پرونده اطلاع حاصل کنند و هم امضای آرا تسهیل شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه ضمن توصیه به آرا سازشی و اینکه انجام این موضوع طوری نباشد که احساس تحمیل و القای آن به طرفین دعوی وارد شود،ادامه داد: درمراجع تشخیص استان کرمانشاه، ۳۵ درصد آرا به صورت سازشی و در مراجع حل اختلاف ۲۵ درصد آرا صادره به صورت سازشی صادر می شود.

حسن مرادی معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، تیمور مروتی رئیس اداره روابط کار ، حسین مسکویی رئیس اداره بیمه بیکاری و جبران خدمت اداره کل، فرهاد مرزی دبیر  انجمن صنی کارفرمایان، مسعود مرادی رئیس انجمن صنف شرکت های خدماتی و پشتیبانی استان و تنی چند از کارفرمایان و اعضای مراجع نظرات و دیدگاه کارشناسی خود را در این نشست هم اندیشی ارائه نمودند.