مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه:

 هیچ کمبودی در تأمین سوخت مورد نیاز استان وجود ندارد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با اشاره به اینکه روزانه بین دو میلیون و ۱۰۰ تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بنزین بصورت روزانه در کرمانشاه مصرف می‌شود گفت: ذخایر انواع فرآورده‌های نفتی استان به میزان کافی موجود است و هیچ کمبودی وجود ندارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با اشاره به اینکه روزانه بین دو میلیون و ۱۰۰ تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بنزین بصورت روزانه در کرمانشاه مصرف می‌شود گفت: ذخایر انواع فرآورده‌های نفتی استان به میزان کافی موجود است و هیچ کمبودی وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاورد آنلاین، پیمان بهرامی در نشست خبری با حضور خبرنگاران به میزان مصرف انواع فرآورده‌های نفتی در هشت ماهه امسال اشاره و اظهارداشت: در این مدت بیش از ۵۰۷ میلیون لیتر بنزین موتور در استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد دارد، همچنین در این مدت مصرف نفت‌گاز بیش از ۳۹۰ میلیون بوده است که چهار درصد رشد را نشان می‌دهد.
بهرامی افزود: مصرف نفت سفید نیز در هشت ماهه امسال بیش از ۱۳ میلیون لیتر بوده که کاهش ۶۲ درصدی داشته و این کاهش ناشی از توسعه شبکه گازرسانی در مناطق مختلف استان بوده است.
وی با بیان اینکه در این مدت میزان مصرف گاز بیش از ۱۰ میلیون کیلوگرم بوده است از کاهش ۶۰ درصدی این فرآورده‌ در مدت مشابه سال گذشته خبرداد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با بیان اینکه در این مدت بیش از ۱۲۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده (CNG) در استان مصرف شده گفت: این میزان مصرف هم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۷ درصدی دارد که یکی از دلایل آن کاهش اختلاف قیمت بنزین و گاز CNG است.
بهرامی در ادامه از آمادگی برای تامین سوخت زمستانی خانوارهایی که از گاز طبیعی بی بهره هستند خبرداد و گفت: سوخت کافی شامل نفت سفید و نفت گاز برای ۳۲ هزار خانوار در کرمانشاه که از گاز طبیعی بی بهره اند برای گذر از فصل سرما به میزان کافی ذخیره شده است.
وی افزود: این خانوارها به صورت الکترونیکی نفت سفید مورد نیاز خود را تامین می‌کنند و در سالجاری تاکنون سه مرحله کالابرگ نفت سفید با سهمیه هزار لیتر برای هر خانوار در نظر گرفته شده و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت و درخصوص موجودی نفت سفید ونفت گاز چالشی نداریم.
بهرامی با بیان اینکه از اوایل آذرماه با افت دما و محدودیت گاز صنایع، مصرف سوخت مایع در صنایع بزرگ و نیروگاه‌ها آغاز می‌شود گفت: سوخت مایع کافی برای این بخش نیز تامین و کار ذخیره سازی آن از تابستان آغاز شد است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه از فعالیت ۱۶۲ جایگاه عرضه سوخت مایع و CNG در استان خبرداد و گفت: ۱۲ جایگاه عرضه سوخت دیگر نیز در دست احداث است.
بهرامی با اشاره به اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی گفت: تاکنون بیش از هفت هزار دستگاه خودرو عمومی در قالب این طرح دوگانه سوز شده اند.
وی در ادامه از توزیع الکترونیکی سوخت ادوات کشاورزی با استفاده از زیرساخت‌های بانکی در سطح استان خبرداد وگفت: ادوات کشاورزی که پلاک گذاری شده باشند مشمول این سهیمه هستند که تاکنون برای تعداد ۳۴ هزار دستگاه ادوات کشاورزی در مجموع استان با توجه به میزان فعالیت و سطح زیرکشتی که دارند سهمیه درنظر گرفته شده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با بیان اینکه روزانه حدود ۲.۱ میلیون لیتر بنزین در کرمانشاه مصرف می‌شود از اختصاص ۵۰۰ هزار لیتر بنزین سوپر برای آذرماه به کرمانشاه خبرداد و افزود: این محصول از طریق هشت جایگاه منتخب که امکانات توزیع از جمله مخزن و لاین مجزای بنزین سوپر را دارند و صرفا در مرکز استان توزیع خواهد شد و امکان اینکه بیش از این سهمیه را نیز جذب کنیم وجود دارد.
بهرامی درخصوص تعرفه‌های گاز مایع اظهارداشت: این تعرفه‌ها با همراهی سازمان حمایت از مصرف کننده و توسط انجمن صنفی کارفرمایان توزیع گاز مایع به ما اعلام می‌شود و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تنها وظیفه تامین گاز مایع را دارد و تنظیم و کنترل بازار آن در حوزه اختیارات ادارات کل صمت است.
وی افزود: از ابتدای آذرماه در کنار توزیع گاز مایع برای خانوارها و صنوف مصرف کننده مجاز با همان قیمت مصوب قبلی یعنی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان برای کپسول یازده کیلویی، برای گروه‌هایی که مصرف بیش از نیاز دارند و یا به نوعی مصرف کننده مجاز محسوب نمی‌شوند، نرخ دومی تعیین شده که بر اساس قیمت فوب خلیج فارس است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با بیان اینکه مصرف کنندگان مجاز سهمیه ۴۴ کیلو در ماه را با همان نرخ قبلی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان – برای هر کپسول یازده کیلویی- از طریق توزیع الکترونیکی دریافت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: نرخ دوم برای کپسول‌های دو کیلویی در محل مصرف ۸۰ هزار تومان، برای کپسول پنج کیلویی ۱۷۵ هزار تومان و برای کپسول ۱۱ کیلویی ۳۷۰ هزار تومان تعیین شده است.بهرامی در ادامه علت قاچاق سوخت در نواحی مرزی را اختلاف قیمت قابل توجه بین سوخت ایران و کشورهای همسایه عنوان کرد و گفت: در نظر گرفتن تدابیری از جمله طرح “فول باک” در نقاط مرزی تاثیر بسزایی در کاهش قاچاق سوخت خواهد داشت و برای اجرای این طرح نیازمند احداث جایگاه‌های مرزی فروش سوخت هستیم.
وی در پایان مقابله با قاچاق سوخت را نیازمند همراهی بخش‌های مختلف با شرکت پخش فرآورده‌ای نفتی دانست و گفت: اخیرا با همراهی خوب دستگاه های امنیتی و انتظامی یک مرکز دپو سوخت در قصرشیرین کشف و مقادیر زیادی سوخت قاچاق در این مرکز ضبط شد.