پروژه تحقیقاتی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه طرح پژوهشی برتر کشور در سال ۱۴۰۲ شد

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه خبر داد: پروژه تحقیقاتی این شرکت به عنوان طرح برتر پژوهشی سال ۱۴۰۲ در کشور شناخته شد و از طرف معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو مورد تقدیر قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه خبر داد: پروژه تحقیقاتی این شرکت به عنوان طرح برتر پژوهشی سال ۱۴۰۲ در کشور شناخته شد و از طرف معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، رضا داودی با اشاره به اینکه توجه به حوزه تحقیقات از مهمترین ارکان پیشرفت شرکت‌های آب و فاضلاب کشور است، گفت: شرکت آبفا استان کرمانشاه در حوزه تحقیقات، پروژه های متعددی را با محوریت ۳ موضوع تعریف کرده است:
۱- مشکلات موجود در صنعت که بیشترین پروژه ها در این بخش با هدف مرتفع شدن این مشکلات، تعریف شده است.
۲- توسعه علم و تحقیقات بنیادی با این هدف که بتوانیم بخشی از پایان نامه های دانشجویی در دوره کارشناسی ارشد و دکترا را حمایت کنیم.
۳- استفاده از تحقیقات خودکفایی صنعتی و دانش بنیان در ارتباط با صنعت

وی ابراز امیدواری کرد و گفت: علاوه بر توسعه تحقیقات در این ۳ بخش، برنامه های ویژه ای برای چاپ کتاب های تخصصی و مقالات و تحقیقات در نظر گرفته ایم.

داودی خاطرنشان کرد: بیشترین تمرکز ما در سال ۱۴۰۳ روی شرکت های دانش بنیان خواهد بود تا بتوانیم از ظرفیت این شرکت ها به نحو بهینه استفاده کنیم.

او ضمن اشاره به اینکه همه حوزه های شرکت آبفا استان کرمانشاه به مقوله تحقیقات ورود کرده اند، گفت: با توجه به جلسات متعددی که در این شرکت جهت شناسایی مشکلات برگزار شده، پروژه های تحقیقاتی متعددی تعریف شده که برخی از آنها به محقق های خاص واگذار شده و برخی دیگر هم در قالب تفاهم نامه هایی به دانشگاه های سطح استان از جمله دانشگاه رازی، علوم پزشکی، صنعتی، آزاد، جهاد دانشگاهی و… واگذار شده اند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه در ادامه افزود: امیدواریم بتوانیم این پروژه ها را عملیاتی کنیم و از خروجی آنها در جهت بهینه سازی سیستم ها، ارتقا و بهره وری بیشتر استفاده کنیم.

داودی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه پروژه های پژوهشی متعددی هم در حوزه آب و هم در حوزه فاضلاب تعریف شده است، گفت: به دلیل اینکه ما در بخش آب مسائل و مشکلات بیشتری داریم، عمده این پروژه ها در بخش آبی تعریف شده اند اما در حوزه فاضلاب هم پروژه های پژوهشی خوبی انجام شده است از جمله پروژه ای که اخیراً به عنوان طرح پژوهشی برتر کشور در سال ۱۴۰۲ از طرف وزارت نیرو مورد تقدیر قرار گرفته، تحت عنوان “حذف COD باقیمانده و گندزدایی پساب تصفیه شده بیولوژیکی طی یک فرآیند فتوکاتالیستی توسط نانوفتوکاتالیست فعال شده در نور مرئی” که مجری این طرح دکتر زینتی زاده بوده و تا کنون ۶ مقاله ISI از آن استخراج و در مجلات معتبر چاپ شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح جزء طرح های زیرساختی است، جهت تجهیز آزمایشگاه برای ایجاد هاب تحقیقاتی آن بالغ بر ۵ میلیارد ریال هزینه شده است و اخیراً هم به عنوان اولین آزمایشگاه تحقیقات فتوکاتالیستی و شبیه سازی نور خورشيد در کشور، توسط وزیر علوم و تحقیقات افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه در پایان گفت: تلاش می کنیم در سال ۱۴۰۳ جهش خوبی را در حوزه تحقیقات شرکت ایجاد کنیم و از همه پتانسیل های نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات شرکت به نحو احسن استفاده کنیم.

گفتنی است شرکت آبفا استان کرمانشاه یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های پایش کیفی در سطح کشور را با پیشرفته ترین تجهیزات و نرم افزارها داراست که ما می توانیم از آن به عنوان یکی از پتانسیل های ویژه در پروژه های تحقیقاتی بهره مند شویم.