پیشرفت ۶۰ درصدی طرح توسعه صادرات انرژی به كشور عراق/ تقويت شبكه انتقال شهرستان سرپل ذهاب در برق منطقه ای غرب

طرح توسعه صادرات انرژي به كشور عراق و تقويت شبكه انتقال شهرستان سرپل ذهاب در برق منطقه ای غرب با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت هم اکنون در شرکت برق منطقه ای غرب فعال است.

طرح توسعه صادرات انرژی به كشور عراق و تقويت شبكه انتقال شهرستان سرپل ذهاب در برق منطقه ای غرب با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت هم اکنون در شرکت برق منطقه ای غرب فعال است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، در بازدیدهای دوره ای مهندس جعفر الفتی نیا مدیرعامل برق منطقه ای غرب از پروژه های در دست اقدام این شرکت در استان کرمانشاه ، از پروژه بزرگ احداث ایستگاه ۴۰۰/۲۳۰ کیلوولت سرپل ذهاب بازدید نمود.
وی در این بازدید که معاونین بهره برداری و طرح و توسعه و مدیران و مجریان و پیمانکاران پروژه حضور داشتند، گفت: از اهداف اجرای این پروژه بزرگ می توان به ایجاد ظرفیت و زیرساخت تداوم صادرات برق به کشور عراق و توسعه صادرات، تأمین برق سامانه گرمسیری و طرح های وابسته، تقویت شبکه انتقال سرپل ذهاب و رفع افت ولتاژ و افزایش قابلیت اطمینان مشترکین صنعت برق در منطقه اشاره کرد.
مدیرعامل برق منطقه ای غرب گفت: این پروژه بزرگ دارای طرح ها و زیرپروژه های متعددی است که شامل: احداث ۴۰۰/۲۳۰ کیلوولت سرپلذهاب با مشخصات فنی دو فيدر ۴۰۰ كيلوولت خط ، دو فیدر ۲۴۰ کیلوولت خط ، دو فيدر ۴۰۰ كيلوولت ترانس، دو فيدر ۲۳۰ كيلوولت ترانس، ظرفيت ترانس ۴۰۰ مگاولت آمپر، ۵۰ مگاوار راکتور، توسعه دو فیدر ۲۳۰ کیلوولت در پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت سرپل ذهاب شامل دو فیدر ۲۳۰ کیلوولت و احداث خطوط ارتباطی ۴۰۰ کیلوولت پست ۴۰۰/۲۳۰ کیلوولت سرپل ذهاب به طول ۲.۱ کیلومتر خط ۴۰۰ دومداره و احداث خط ۲۳۰ کیلوولت سرپل ذهاب ۴۰۰ به سرپل ذهاب ۲۳۰ کیلوولت به طول ۱۵/۵ کیلومتر خط ۲۳۰ دومداره می باشد.
گفتنی است ارزش سرمایه گذاری این طرح و پروژه بزرگ برق منطقه ای غرب بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است.
شایان ذکر است در این بازدید هر یک از پیمانکاران و مجریان پروژه به ارائه گزارش اقدامات انجام شده پرداخته و متعهد گردیدند در بازه ی زمانی مشخص شده ان‌شاالله پروژه وارد مدار شده و به بهره برداری برسد.