چهاردهمین جلسه شورای مهارت شهرستان پاوه برگزار شد

چهاردهمین جلسه شورای مهارت شهرستان پاوه به ریاست علیرضا حیدری؛ فرماندار این شهرستان و با حضور عزیز نوری؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه، معاونین، روسای ستادی و مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان و ادارات عضو شورای مهارت برگزار شد.

 

چهاردهمین جلسه شورای مهارت شهرستان پاوه به ریاست علیرضا حیدری؛ فرماندار این شهرستان و با حضور عزیز نوری؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه، معاونین، روسای ستادی و مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان و ادارات عضو شورای مهارت برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رهاورد آنلاین، عزیز نوری دراین جلسه که درمحل فرمانداری شهرستان پاوه برگزار شد با اشاره به دستور کار جلسه و پیگیری مصوبات جلسه قبل گفت: انتظار می رود ادارات عضو شورای مهارت با ارائه طرح و ایده نسبت به فراگیرشدن مهارت آموزی در منطقه نقش مهمی ایفا کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه افزود: ادارات و صنایع و صنوف شهرستان می توانند به منظور ارتقا سطح توانمندی و افزایش کارایی نیروهای خود و همچنین جلوگیری از هدر رفت وقت و انرژی و سرمایه، با برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز خود در قالب ایجاد مراکز جوار و بین کارگاهی و تحت نظر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان، این مهم را پوشش داده و باعث رونق و افزایش بهره وری نیروهای شاغل خود شوند.
عزیز نوری درخصوص توانمندسازی مهارتی دانشجویان گفت: بر همین اساس و با پیگیری های صورت گرفته و با هدف اجرای دوره های آموزشی مورد نیاز کارکنان و دانشجویان بر اساس نیاز مهارتی ایجاد مرکزمشاوره شغلی و مهارت آموزی(TMC) در دانشگاه پیام نور در دستور کار قرار گرفته است.
وی هدف از ایجاد مرکز مشاوره شغلی و مهارت آموزی در دانشگاه ها را توانمند شدن دانشجویان از نظر مهارتی و عملی در کنار دروس تئوری عنوان کرد و گفت: این اداره کل آمادگی دارد در تمامی شهرستان های استان نسبت به ایجاد مراکز tmc با مشارکت دانشگاه ها و مراکز آموزش علمی اقدام کند تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی با آگاهی و مهارت کافی توان ورود به بازار کار را داشته باشند.
نوری با اشاره به این مطلب که طی بازدیدهایی که از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان پاوه داشته ایم گزارشات و اقدامات مثبت و جدیدی در حوزه مهارتی و ارائه خدمات آموزشی ارائه شده است افزود: با توجه به یکپارچگی مراکز آموزشی، امکان جابجایی تجهیزات و امکانات کارگاهی بر اساس نیاز مهارتی هر منطقه و با هماهنگی فرمانداران محترم شهرستان ها قابل اجراست و هدف از این کار ارائه آموزش های مهارتی مبتنی بر نیاز بازار کار و مهارتی هر منطقه استان است.
این مقام مسئول در پایان افزود: داشتن فن و مهارت یکی از لازمه های ایجاد اشتغال و به تبع آن کاهش آمار بیکاری است و انتظار می رود با تعامل بین ادارات شهرستان ها این مهم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
علیرضا حیدری؛ فرماندار شهرستان پاوه در ادامه جلسه شورای مهارت این شهرستان با اشاره به این موضوع که مهارت آموزی می بایست بر اساس ظرفیت و نیاز شهرستان صورت گیرد افزود: شهرستان پاوه در زمینه های گردشگری و باغ داری دارای پتانسیل بالایی جهت اشتغالزایی است و توجه به این موارد در راستای مهارت آموزی می تواند بسیار مثمر ثمر باشد.
فرماندار شهرستان پاوه گفت: امروزه جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای بر هیچکس پوشیده نیست و کاملا مشخص شده است که حرفه آموزی لازمه اصلی اشتغال پایدار است و در تکمیل این دوره های آموزشی، ارائه آموزش در حوزه های مدیریت و فروش و فرآوری محصولات می تواند تحولی ویژه در ایجاد اشتغال صورت دهد.
حیدری با بیان این مطلب که دچار کمبود نیروی انسانی ماهر شده ایم افزود: این کمبود مطمئنا از طریق مهارت آموزی قابل جبران است.