مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه:

۱۰۷ بیماری خاص زیر پوشش صندوق بیمه سلامت کرمانشاه قرار دارد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از ۵۸ درصد از جمعیت این استان خاطر نشان کرد: بیش از ۵۰ درصد از جمعت دو میلیون نفری استان کرمانشاه به‌صورت رایگان و بدون پرداخت وجه تحت پوشش خدمات بیمه سلامت دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از ۵۸ درصد از جمعیت این استان خاطر نشان کرد: بیش از ۵۰ درصد از جمعت دو میلیون نفری استان کرمانشاه به‌صورت رایگان و بدون پرداخت وجه تحت پوشش خدمات بیمه سلامت دارند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، دکتر رضا تحویلیان در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به ارائه گزارش عملکرد این سازمان پرداخت و اظهارداشت: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی در دولت سیزدهم راه اندازی شد تا به این وسیله بخش عمده‌ای از مشکلات این بیماران برطرف شود که جزو افتخارات این دولت است.
دکتر تحولیان صندوق ویژه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و افزایش تعداد بیماری‌ها از ۵ بیماری به ۱۰۷ بیماری را از جمله دیگر خدمات انقلاب اسلامی دانست و افزود: بیماری‌های همچون اس‌ام‌ای، اوتیسم، انواع سرطان‌ها، بیماری سیستیک فیبروزیس، بیماری بال پروانه‌ای، بیماری‌های مزمن اعصاب و روان، دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های ژنتیکی و… تحت پوشش رایگان خدمات، دارو و درمان قرار گرفته‌اند.
مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه اضافه کرد: بیماران خاص برای بهره مندی از این خدمات با مراجعه به معاونت درمان، پس از تشکیل پرونده در سامانه سازمان بیمه سلامت و احراز هویت از این خدمات بهره مند می‌شوند.
تحویلیان تصریح کرد: دهک‌های یک تا پنج به صورت رایگان بیمه شده‌اند و دهک‌های یک تا سه نیز در مراکز دولتی دانشگاهی رایگان درمان می‌شوند.
وی شناسایی و نشان‌دار شدن ۳۱ هزار و ۶۳ بیمار صعب‌العلاج و پرداخت ۳۶۷ هزار و ۸۴۷ میلیون ریال ویژه این بیماران، پرداخت بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان به مراکز درمانی و اجرای طرح دارویار و پرداخت سهم ارز دارویی مستقیماً به بیماران نیازمند طی امسال را از جمله مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی به مردم در حوزه سلامت اعلام کرد.
وی از شناسایی ۱۹۲۹ زوج نابارور در استان خبرداد و افزود: یک هزار و ۸۲۴ پرونده درمان ناباروری در استان تشکیل و مبلغ پرداخت شده برای درمان هزینه‌های درمانی زوجین نابارور به مراکز درمانی به صورت سرپایی و بستری تاکنون ۶۸ هزار و ۴۲ میلیون ریال بوده است.
مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه اضافه کرد: ۱۸۶ پزشک بعنوان پزشک خانواده با هزینه ویزیت کم‌تر از ۱۰ هزار تومان به افراد تحت پوشش این بیمه خدمات ارائه می دهند.
تحویلیان تصریح کرد: به منظور رفاه حال بیمه شدگان بیمه سلامت این اداره کل سامانه خدمت رسانی ۱۶۶۶ جهت تکریم ارباب رجوع و خدمت رسانی به موقع به بیمه شدگان و پاسخگویی به سوالات و مشکلات افراد بصورت  ۲۴ ساعته در دسترس است.