اصلاح شکستگی دو خط انتقال آب در شهرستان سنقرو‌کلیایی

مدیر امور آبفای شهرستان ‌سنقروکلیایی از تعمیر و ترمیم شکستگی دو خط انتقال آب در این شهرستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد.

مدیر امور آبفای شهرستان ‌سنقروکلیایی از تعمیر و ترمیم شکستگی دو خط انتقال آب در این شهرستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین؛ “شهریار حیاتی” با اشاره به اقدامات انجام شده در این شهرستان اظهار داشت: در پی گزارش مردمی مبنی بر شکستگی خط انتقال آب مخزن جمع آوری به داخل شهر سنقر که به علت فرسودگی دچار شکستگی شده بود، بلافاصله همکاران اکیپ حوادث و اتفاقات این امور در محل حاضر شدند.
وی افزود: با وجود سختی و باتلاقی بودن مسیر، کار حفاری به منظور رفع شکستگی خط انتقال لوله ۳۰۰ چدن داکتیل از مخزن جمع‌آوری به داخل شهر سنقر انجام گرفت.
مدیر امور آبفای شهرستان سنقروکلیایی تصريح کرد: درحال حاضر با توجه به شکستگی‌‌های پی‌در‌پی (بعلت قدیمی بودن و فرسودگی خط)، کار مطالعاتی و برآورد تعویض ۴ کیلومتر از خط انتقال آب سنقر، توسط معاونت بهره‌برداری و توسعه آب استان انجام شده و امور واگذاری آن برای مناقصه نیز درحال انجام است.
حیاتی در ادامه از تعمیر شبانه خط پمپاژ اصلی آب مجتمع ۲۰ روستایی هفت آشیان (ده‌سلیمان) با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰۰ نفر‌ خبر داد و گفت: پس از اطلاع از شکستگی خط پمپاژ اصلی این مجتمع، به منظور جلوگیری از قطعی آب، عملیات رفع حادثه توسط اکیپ حوادث روستایی، به صورت شبانه انجام شد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه محل شکستگی در زمین کشاورزی که زیر کشت گندم بوده، قرار داشت، حفاری خط پمپاژ سایز ۲۵۰ پلی‌اتیلن با بیل‌مکانیکی نیازمند هماهنگی با کشاورزان و رفع معارض داشت که برای رفع این مشکل، به همت اکیپ حوادث روستایی، حفاری به صورت دستی و بدون ایجاد خسارت به کشت، پس از شش ساعت تلاش شبانه در ساعت ۴ بامداد به اتمام رسید.
مدیر امور آبفای شهرستان سنقروکلیایی درپایان از تلاش و مسئولیت‌پذیری واحد بهره‌برداری و اکیپ حوادث و اتفاقات آبفای سنقروکلیایی تشکر و قدردانی کرد و گفت: عملیات اجرایی این دو طرح در کمترین زمان ممکن با موفقیت به اتمام رسید.