مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه خبرداد:

حدنگاری و صدور سند مالکیت بیش از ۹۹٪ اراضی منابع طبیعی در استان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه میانگین عملکرد استان در صدور اسناد حد نگاری منابع طبیعی، اراضی کشاورزی و حدنگاری شهری ۸۵٪ اعلام نمود.

 

رهاوردآنلاین- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه میانگین عملکرد استان در صدور اسناد حد نگاری منابع طبیعی، اراضی کشاورزی و حدنگاری شهری ۸۵٪ اعلام نمود.

به گزارش خبرنگار رهاوردآنلاین؛ دکتر سجاد حسن‌پور در برنامه “صدای شهر” که بصورت زنده از طریق رادیو شبکه استانی زاگرس پخش شد به بیان عملکرد استان و تشریح قانون جامع حدنگار و همچنین قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول و مزایا و نحوه حدنگاری اراضی کشاورزی به ذکر نکات مهم پرداخت.

دکترحسن‌پور در ادامه مباحث مطرح شده در جلسات گذشته این برنامه رادیویی پرمخاطب ضمن تشریح مواد قانون حدنگار مصوب دوازدهم بهمن ۱۳۹۳ به تبیین مواد قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول که دامنه شمول مواد قانون حدنگار را بسط داده و در تبصره ۹ ماده ۱۰ قانون الزام به صدور سند مالکیت حدنگاری به ویژه در اراضی کشاورزی برای هر میزان و مساحتی از زمینها اشاره و تکلیف دستگاه های اجرایی مرتبط را روشن نموده اشاره کرد.

دکتر حسن پور میانگین عملکرد استان در صدور اسناد حد نگاری منابع طبیعی، اراضی کشاورزی و حدنگاری شهری ۸۵٪ اعلام نمود با این تفکیک که تاکنون بیش از ۹۹٪ اراضی منابع طبیعی در استان حدنگاری و سند مالکیت آن نیز صادر گردیده که از میزان میانگین اعلامی حدنگاری اراضی کشاورزی استان تا به امروز ۷۲٪ پیشرفت داشته و حدنگاری شهری نیز با ۵۰٪ بیانگر پویایی و حرکت در این حوزه ها می‌باشد.

وی به حضور فعال شرکتهای مهندسین مشاور نقشه برداری طرف قرارداد با ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه در دهیاریها جهت تشکیل پرونده به منظور رفاه حال کشاورزان عزیز و تسریع در جمع آوری مستندات اشاره و اظهار داشت: به تازگی اکیپی از بازرسان ستادی در معیت شرکتهای مذکور در دهیاریها و مساجد روستاهایی که اقبال کمتری نسبت به این طرح ملی داشته‌اند حاضر و به تبیین و تشریح مزایای دریافت سندمالکیت حدنگاری توسط کشاورزان و تشکیل پرونده می‌پردازند.

سپس مدیرکل ثبت اسنادواملاک استان کرمانشاه همزمان به سؤالات شنوندگان برنامه که از طریق تماس تلفنی و پیامک مطرح شده بود پاسخ گفت.