فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا:

دفاع مقدس؛ سرمایه و عامل سربلندی ما در جهان بود/ رژه با صلابت نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار می‌شود

فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب نزاجا گفت: رژه با صلابت نیروهای مسلح همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس؛ شنبه ۳۱ شهریورماه ساعت ۸ صبح در بلوار شهید سرابیان با حضور مسئولان و فرماندهان ارشد استان برگزار می‌شود.

رهاوردآنلاین- فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب نزاجا گفت: رژه با صلابت نیروهای مسلح همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، شنبه ۳۱ شهریورماه ساعت ۸ صبح در بلوار شهید سرابیان با حضور مسئولان و فرماندهان ارشد استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار رهاوردآنلاین؛ امیر سرتیپ دوم ستاد سلیمان طاهری در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهارداشت: هفته دفاع مقدس؛ بیانگر خاطره‌های به یاد ماندنی از حماسه و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در حفظ دستاوردها و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی ایران است.

امیر طاهری با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس دشمنان از هیچ کوششی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دريغ نکردند افزود: مقاومت جانانه مرم و دفاع همه جانبه نیروهای مسلح و تحمل سختی‌ها در مقابل هجوم دشمن متجاوز، موجب شد تا شاهد به زانو درآمدن دشمنان و عزت و سرافرازی ملت ایران باشیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در دوران ۸ سال دفاع مقدس یکه و تنها در برابر ائتلاف بین المللی ایستاد تصریح کرد: در هر جنگی معمولا بلوک شرق یا غرب از يکی از کشورهای درگیر دفاع می‌کرد ولی کشور ایران تنها کشوری بود که در زمان جنگ، تمام دنیا در برابر آن قد علم کرد که خداروشکر با حفظ تمامیت ارضی از این دفاع مقدس، سربلند بیرون آمدیم.

امیر طاهری دفاع مقدس را از آن جهت مقدس عنوان کرد که دفاع مظلوم در برابر ظالم در جنگی ناجوانمردانه و نابرابر و دفاع از حق و حقیقت بود که یادآور رشادت‌ها، حماسه آفرینی‌ها، از خودگذشتگی و جانفشانی رزمندگانی است که حماسه‌های عظیمی خلق کردند که در دنیا بی نظیر بود و در هیچ دانشگاهی هم تدریس نمی شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا در ادامه جهاد تبیین و روشنگری در مورد وضعیت گذشته و آینده کشور را در شرایط کنونی ضروری دانست و افزود: جهاد تبیین مهمترین مؤلفه در روشنگری هشت سال دفاع مقدس است وانتقال مفاهیم بی‌نظیر دوران دفاع مقدس به نسل‌های آینده، با توجه به میدان جنگ نرم امروزی، نوعی جهاد تبیین محسوب می‌شود که وظیفه‌ای مهم برای همگان است و تبیین قدرت دفاعی گذشته و حال کشور در شرایط موجود باعث تزریق روحیه امید در بین مردم خواهد شد.

امیر طاهری با بیان اینکه امروز دشمنان کاملا به این یقین رسیده‌اند که توان جنگ فیزیکی با ما را ندارند تصریح کرد: دشمنان در تلاش برای جنگ ترکیبی و جنگ نرم هستند که خداروشکر تاکنون موفق نشده‌اند چون ما نیروهای مسلحی با روحیه شهادت طلبی داریم که در رأس آن‌ها رهبر معظم انقلاب بعنوان یک فرمانده آگاه و فقید قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس اعتقاد ما را به جهاد و مقاومت نهادینه و ما را آب دیده کرده و به این خودباوری رسیدیم که می توانیم روی پای خود بایستیم افزود: دفاع مقدس در واقع سرمایه و عامل سربلندی ما در جهان شد و امروز در موضع قدرت و برتری مقتدرانه قرار داریم در حالی که در دوران‌ دفاع مقدس از ساده ترین تجهیزات نظامی مانند سیم خاردار تحریم بودیم امروز بحمدالله به چنان قدرتی دست یافته ایم که کشورهای اسلامی خواهان استفاده از سلاح و تجهیزات نظامی ما هستند.

امیر سلیمان طاهری با بیان اینکه در طول تاریخ بخاطر سستی شاهان و ناکارآمدی مسئولین وقت، شاهد از دست دادن بخشی از خاک کشور بودیم تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس در حالی که تمام کشورهای دنیا رژیم بعث عراق را پشتیبانی تجهیزاتی و انسانی می‌کردند، فرزندان ایران اسلامی اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به بیگانگان واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه جنگ به ما آموخت تا روی پای خود بایستیم و تجهیزات خود را بومی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را حفاظت و اداره کنیم گفت: در دوران دفاع مقدس با تکیه بر فرهنگ خودباوری توانستیم در برابر دشمنان ایستادگی کرده و دشمنان را وادار به عقب‌نشینی کنیم.

امیر طاهری بیان داشت: در دوران دفاع مقدس در سایه ایستادگی رزمندگان اسلام از دل تهدیدهای دشمن فرصت به وجود آوردیم و توانستیم پیشرفت ها و دستاوردهای زیادی کسب کنیم و ناممکن ها را ممکن سازیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب افزود: هفته دفاع مقدس یادآور ایامی است که دشمن بعثی با وجود حمایت های استکبار جهانی در نبردی نابرابر قصد حذف انقلاب نوپا و شکوهمند ایران اسلامی را داشت اما با نصرت و یاری الهی و رهبری امام راحل‌ و رشادت، ایثار و مقاومت فرزندان این مرز و بوم، اندیشه پلید و شوم تجاوزگران را زدود و اذهان مردم دنیا را در حقانیت امت قهرمان ایران اسلامی اثبات نمود.

امیر طاهری با تاکید بر پاسداشت هفته‌ دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس که به فرموده مقام معظم رهبری “اوج افتخارات ملت ایران است” فرصت ارزشمندی است تا ملت سرافراز و غیور ایران اسلامی بار دیگر با مرور خاطرات و حماسه‌های سرداران دلیر خود در جبهه‌های حق علیه باطل، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، از رزمندگان، ایثارگران و یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی، تجلیل و تکریم کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ای غرب نزاجا با بیان اینکه بصورت ۲۴ ساعته مرزهای کشور را رصد می‌کنیم تصریح کرد: امنیت در همه مرزهای ایران اسلامی بخصوص مرزهای غربی کشور برقرار است و از نظر امنیتی در اوج اقتدار و بازدارندگی هستیم و هیچ تهدیدی در مرزهای غربی کشور نداریم.

امیر طاهری در ادامه درخصوص سایر برنامه‌های گرامیداشت هفته‌ دفاع مقدس اظهارداشت: برگزاری رژه با صلابت نیروهای مسلح در روز شنبه ۳۱ شهریورماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در بلوار شهید سرابیان در قالب رژه پیاده و موتوری یگان‌ها و پرش چتربازان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان، برگزاری محافل انس با قرآن کریم ویژه کارکنان و خانواده‌ها، اجرای مسابقات ورزشی در سطح یگان‌ها، ایراد سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر استان توسط فرماندهان، اجرای طرح‌های مردم یاری در مناطق محروم استان و رونمایی از بخشی از تجهیزات نظامی از اهم برنامه‌های هفته‌ دفاع مقدس می‌باشد.

نویسنده: #الهه_فرهادی