برای نخستین بار؛

شهرستان سرپل‌ذهاب زیر کشت آزمایشی “زعفران” رفت

رهاوردآنلاین- با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان سرپل‌ذهاب برای اولین بار در چند منطقه زعفران کشت شد.

رهاوردآنلاین- با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان سرپل‌ذهاب برای اولین بار در چند منطقه زعفران کشت شد.

به گزارش خبرنگار رهاوردآنلاین؛ مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: زعفران در گذشته های دور در استان کرمانشاه کشت می شده است و در طی ۱۰ سال گذشته در بعضی شهرستان‌های استان کشت و پرورش این محصول شروع شده است.

ایرج بهرامی افزود: با توجه به تنوع اقلیمی در شهرستان سرپل‌ذهاب، امسال برای اولین بار در چند منطقه بصورت آزمایشی کشت زعفران در سرپل‌ذهاب انجام شد.

بهرامی با بیان اینکه زمان کشت محصول زعفران از مرداد تا مهرماه است بیان داشت: پس از کاشت، پیاز زعفران در مزرعه به مدت هفت تا هشت سال باقی می ماند و محصول می دهد و از این نظر احتیاجی به کاشت مجدد در سال‌های بعد ندارد.

وی عنوان کرد: زعفران گیاه کم‌آبی است و در طول سال به ۲ تا ۴ مرحله آبیاری نیازدارد، دوره‌ی رشد پیاز زعفران از پاییز شروع می‌شود و شامل دو مرحله‌ی گلدهی در پاییز و تکثیر پیاز زعفران در زمستان و بهار است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: کشت زعفران در قطعات اراضی کوچک مقدور بوده و از اردیبهشت ماه آبیاری آن قطع می‌گردد و از این لحاظ شرایط بسیار خوبی برای توسعه مشاغل کوچک روستایی فراهم می‌نماید.

بهرامی ابراز امیدواری کرد با برنامه اصولی و هدفمند اقدامات موثری در راستای توسعه زعفران در شهرستان سرپل‌ذهاب صورت پذیرد.