به میزبانی کرمانشاه برگزار شد:

مسابقات چهارجانبه فوتبال رده سنی ۱۳ و ۱۴ سال یادواره سرلشکران شهید “خلبان احمد کشوری و علی اکبر شیرودی”

مسابقات چهارجانبه فوتبال رده سنی ۱۳ و ۱۴ سال یادواره سرلشکران شهید "خلبان احمد کشوری و علی اکبر شیرودی" پنجم و ششم اسفندماه در ورزشگاه انقلاب کرمانشاه به همت پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه و باشگاه فرهنگی ورزشی آریا برگزار شد.

مسابقات چهارجانبه فوتبال رده سنی ۱۳ و ۱۴ سال یادواره سرلشکران شهید “خلبان احمد کشوری و علی اکبر شیرودی” پنجم و ششم اسفندماه در ورزشگاه انقلاب کرمانشاه به همت پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه و باشگاه فرهنگی ورزشی آریا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، تیم های شرکت کننده دراین مسابقات از باشگاه فرهنگی ورزشی آریا (کرمانشاه)، سنندج، باشگاه فرهنگی ورزشی خانه جوان (همدان)، باشگاه علم وادب (همدان) و باشگاه فرهنگی ورزشی فرهنگیان (جوانرود) بودند.
در مراسم اختتامیه این مسابقات که فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه نیز حضور داشت درخصوص اهمیت برگزاری چنین مسابقاتی اظهارداشت: امر به ورزش، امر به خوبی‌هاست و در زمینه ورزش هرچه هزینه کنی پس‌انداز کرده ای و پس‌انداز داشتن در این مهم یعنی داشتن نیروی انسانی سالم و سرمایه ای عظیم.
امیر سرتیپ دوم رحیم عینی افزود: بحمدالله در استان کرمانشاه در بحث ورزش مسئولین استان بسیار تاکید دارند و به آن اهمیت می‌دهند و در همين راستا کرمانشاه از دیرباز استانی قهرمان پرور بوده است.
امیر عینی درخصوص اولین دوره مسابقات فوتبال ” یادواره شهدای ارتش و هوانیروز کرمانشاه ” گفت: این دوره از مسابقات در دو رده سنی ۱۳ و ۱۴ سال به همت باشگاه فرهنگی ورزشی آریا و پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه با حضور ۱۶۰ نفر از بازیکنان، مربیان و مسئولینی که این تیم ها را همراهی می‌کردند  با هم به رقابت پرداختند که به لطف خدا باشکوه برگزار شد.
وی با بیان اینکه این ورزشکاران آینده‌سازان مملکت هستند افزود: این جنب وجوش نشان می‌دهد که ما باید روی این جوانان سرمایه‌گذاری کنیم و توانمندی آنها را ارتقا دهیم.
فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه برگزاری چنین مسابقاتی را در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا موثر دانست و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) فرمودند؛ زنده نگه‌داشتن یادوخاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
امیر عینی با بیان اینکه قهرمانان واقعی ما در جمهوری اسلامی ایران ” شهدا ” هستند اظهارکرد: ایران اسلامی تاکنون شهدای بسیاری از نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، بسیج و فراجا تقدیم این نظام و انقلاب کرده است.
وی با اشاره به اینکه شهدا قهرمانان واقعی ما هستند تصریح کرد: نامگذاری اين مسابقات به نام شهدای عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران و هوانیروز همیشه قهرمان یادآور خاطرات و رشادت‌های آن عزیزانی است که در ۸ سال دفاع مقدس جانانه در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.
امیر سرتیپ دوم رحیم عینی بيان داشت: عزت، شکوه و امنیتی که امروز در سراسر ایران اسلامی شاهد آن هستیم همگی مرهون خون پاک شهدا، رشادت و فداکاری بزرگمردانی است که در راه این نظام و انقلاب از جان خود گذشتند.
فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه تصریح کرد: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران و از خودگذشتگی شهدای این مرز و بوم در سراسر مرزهای این مملکت پایداری صددرصدی برقرار است.
امیر عینی خاطرنشان کرد: باید روی نیروی جوان سرمایه‌گذاری کنیم چراکه کشور به نیروی سالم و نخبه احتیاج دارد که به لطف خدا در سراسر ایران اسلامی و علی الخصوص استان قهرمان پرور کرمانشاه از این دست جوانان پرشور و نخبه کم نداریم.
فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه با اشاره به اهمیت موضوع ورزش توسط فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران و هوانیروز سرافراز تصریح کرد: به عنوان یک سرباز قول می‌دهم از تمام امکانات موجود در راستای اعتلای ورزش کشور کوتاهی نخواهیم کرد.
امیر سرتیپ دوم رحیم عینی در پایان تصریح کرد: افتخار ما این است که از مردم، در کنار مردم تا آخرین بالگرد و آخرین فشنگ و آخرین قطره خون خود در راستای صیانت از آرمان‌های مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پای کار و آماده جانفشانی هستیم.
گفتنی است در این دوره از مسابقات در رده سنی ۱۳ سال تیم‌های جوانرود و همدان و در رده سنی ۱۴ سال تیم‌های آریا کرمانشاه و شاهو جوانرود به مرحله فینال رسیدند که امروز تیم جوانرود ۵ بر صفر همدان را شکست داد و تیم شاهو کامیاران نیز در ضربات پنالتی تیم آریا کرمانشاه را مغلوب کرد.
شایسته ذکر است، به بازیکنان دو تیم‌ برتر کاپ قهرمانی و به تیم‌های اول تا سوم در هر رده سنی حکم قهرمانی اهداء و به برترین بازیکنان زمین نیز جوایزی اهدا شد.