مدیرکل تامین اجتماعی استان خبر داد:

پوشش ۴۰ درصدی تامین اجتماعی در کرمانشاه

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان قرار دارند گفت: این میزان در استان به ۴۰ درصد می‌رسد.


مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان قرار دارند گفت: این میزان در استان به ۴۰ درصد می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، اسکندر کاکایی اظهار کرد: یکی از اقدامات انجام گرفته افزایش تعداد مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان اصلی در پایان سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ بود.

وی با بیان اینکه تعداد بیمه‌شدگان اصلی تأمین اجتماعی در پایان سال ۱۴۰۱ استان کرمانشاه ۸۲ هزار و ۵۶ نفر بود، افزود: این تعداد در پایان سال گذشته با رشد بیش از ۵ هزار نفری به ۸۷ هزار و ۳۱۱ نفر رسید.

مدیرکل تأمین اجتماعی کرمانشاه تصریح کرد: همچنین با برنامه‌ریزی انجام شده توانستیم تعداد بیمه‌شدگان اصلی را از ۲۶۰ هزار و ۱۹۶ نفر به ۲۶۶ هزار و ۴۵۶ نفر در پایان سال ۱۴۰۲ برسانیم.

وی در عین حال به رشد ۳۵ درصدی حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: اردیبهشت امسال ۷۷۰ میلیارد تومان به عنوان حقوق مستمری بگیران در استان کرمانشاه پرداخت شده است.

کاکایی یادآور شد: همچنین مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به عنوان بدهی مربوط به مابه‌التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت مستمری‌بگیران تا پایان خرداد پرداخت خواهد شد.

وی همچنین افراد تحت پوشش بیمه اجباری در استان را نیز در پایان سال گذشته ۱۵۷ هزار و ۴۰۱ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد در پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵۰ هزار و ۹۲۰ نفر بوده آمد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در پایان گفت: تلاش می‌کنیم در پایان سال جاری آمار بیمه‌شدگان اجباری در کرمانشاه ۸ هزار نفر دیگر افزایش یافته و به بیش از ۱۶۵ هزار نفر برسد.