استقرار آزمایشگاه در مرزهای استان کرمانشاه؛ مطالبه گمرکات استان از دستگاه‌های متولی

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه، استقرار آزمایشگاه در مرزهای استان کرمانشاه را مطالبه جدی گمرکات این استان از دستگاه‌های متولی خواند.

رهاوردآنلاین- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه، استقرار آزمایشگاه در مرزهای استان کرمانشاه را مطالبه جدی گمرکات این استان از دستگاه‌های متولی خواند.

به گزارش خبرنگار رهاوردآنلاین؛ در جلسه ای که به میزبانی حوزه نظارت گمرکات استان و با حضور مهدی حسین پور، سرپرست معاونت کیفیت سازمان ملی استاندارد و مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه و معاونین ایشان، مدیر عامل شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران و مدیران گمرکات پرویزخان و خسروی برگزار شد، علی اصغر عباس زاده، ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه بر لزوم استقرار آزمایشگاه در مرزهای استان جهت نمونه گیری کالاهای صادراتی به ویژه مشتقات نفتی صادراتی تاکید داشت.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه با تاکید بر عدم ایستایی کالاهای صادراتی در مرز و لزوم تسریع در صادرات آن، وجود آزمایشگاه های مورد تائید سازمان استاندارد در مرزهای استان را حائز اهمیت خواند و افزود: استقرار آزمایشگاه استاندارد به تسریع صادرات از مرزهای استان کمک می‌کند.

علی اصغر عباس زاده، زمان بر بودن پاسخ دهی در خصوص تعیین ماهیت نمونه های ارسالی را از مشکلات موجود در توسعه تجارت استان دانست و افزود: این کمبود منجر به توقف و ایستایی کالاهای تجاری در مرزهای استان خواهد شد.

عباس زاده استفاده از  ظرفیت آزمایشگاههای مورد تائید سازمان استاندارد در مرزهای استان را راهکاری جهت سرعت دهی ارسال کالاهای صادراتی بیان کرد.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر کارشناسی بین حاضرین، در خصوص چگونگی استقرار آزمایشگاه در مرزهای استان و همچنین شیوه نمونه برداری کالاهای صادراتی و تعیین ماهیت مشتقات نفتی و کامپاند مواردی مصوب شد.