بازرسی شبانه استاندارد از خانه‌های بازی در کرمانشاه

طی شبانه روز گذشته کارشناسان استاندارد با هدف بازدید از وسایل و تجهیزات مراکز تفریحی، این اماکن در مرکز استان را مورد بازرسی قرار دادند.

طی شبانه روز گذشته کارشناسان استاندارد با هدف بازدید از وسایل و تجهیزات مراکز تفریحی، این اماکن در مرکز استان را مورد بازرسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، مطابق دستورالعمل نظارت بر اجرای استاندارد تجهیزات مراکز تفریحی، بازرسان و کارشناسان استاندارد از خانه های بازی بازدید و بازرسی از وسایل مستقر در این اماکن را بعمل آوردند.

طبق این گزارش تمام وسایل و تجهیزات مستقر در خانه‌های بازی توسط بازرسان مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت وجود مشکل، مواردی جهت رفع عیب به بهره بردار تذکر داده می شود. موضوع سلامت و امنيت کودکان همواره مورد توجه سازمان ملی استاندارد بوده است به همين جهت تلاش مي شود با نظارت مضاعف از حوادث ناخواسته جلوگيري به عمل آيد.

رامین ریحانی کارشناس اداره استاندارد گفت: در چارچوب دستورالعمل های ابلاغی سازمان ملی استاندارد در حوزه ایمنی تجهیزات بازی در شهربازی ها، زمین ها و خانه های بازی که کودکان عمده استفاده کنندگان از این گونه امکانات هستند؛ اقدامات پیشگیرانه ای توسط بازرسان اداهر استاندارد به انجام می رسد تا شاهد بروز اتفاقات ناگوار در این حوزه نباشیم.

ریحانی ادامه گفت: عمده ی تجهیزات شهربازی ها، خانه های بازی، زمین های بازی و حتی کف پوش های مورد استفاده در آنها مشمول استاندارد اجباری هستند و چشم پوشی از ایمنی آن ها می تواند حوادث جبران ناپذیری را رقم بزند. عمده تجهیزات بازی هم در مرحله ساخت، هم نصب و همچنین بهره برداری مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند و در همه این مراحل کارشناسان و بازرسان سازمان ملی استاندارد در کنار شرکت های بازرسی همکار و مورد تایید سازمان ملی استاندارد نظارت های دقیق و فنی لازم را انجام می دهند و در صورت عدم وجود نقص ایمنی مجوز بهره برداری از آنها صادر می شود.

کارشناس اداره استاندارد در پایان با هشدار به خانواده ها در استفاده فرزندان خود از تجهیزات بازی مستقر در اماکن تفریحی و خانه های بازی از همشهریان خواست، هنگام استفاده از دستگاه ها و تجهیزات بازی مستقر در شهربازی ها و خانه های بازی از وجود گواهی بازرسی استاندارد اطمینان حاصل نموده و بدون مشاهده گواهی استاندارد که بهره برداران موظف به نصب در کنار تجهیز هستند، استفاده از تجهیزات فاقد گواهی خودداری کرده و برای جلوگیری از حوادث جبران ناپذیر این گونه موارد تخلف را به اداره کل استاندارد کرمانشاه به شماره ۰۸۳۴۵۱۷۰۰۰۰ اطلاع رسانی نمایند