به همت موسسان مدارس غیردولتی کرمانشاه:

۲۵۰ بسته معیشتی بین دانش‌آموزان نیازمند کرمانشاهی توزیع شد

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی بین دانش‌آموزان نیازمند به همت موسسان مدارس غیردولتی استان خبر داد.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی بین دانش‌آموزان نیازمند به همت موسسان مدارس غیردولتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، مهریار حاتمی امروز در حاشیه برگزاری پویش ” عیدانه ” در راستای توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان که در دبیرستان غیردولتی هوشمند برگزار شد اظهارکرد: موسسان مدارس غیردولتی استان در راستای اجرای این پویش ۲۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان برای توزیع بین دانش آموزان نیازمند استان در آستانه شب عید تدارک ديده‌اند.

حاتمی این بسته‌های معیشتی را شامل اقلامی مثل برنج، روغن، رب گوجه فرنگی، ماکارونی و کنسرو ماهی تون عنوان کرد و گفت: این بسته های معیشتی، بین دانش آموزان مناطق محروم استان توزیع خواهد شد.

رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یادآور شد: دانش‌آموزان نیازمند پیش از این از سوی موسسان مدارس غیردولتی استان شناسایی شده‌اند.

حاتمی هدف از اجرای این پویش را در کنار توزیع بسته‌های معیشتی، ایجاد فرهنگ نوع دوستی در دانش آموزان، معلم‌ها و کادر مدرسه عنوان و ابراز امیدواری کرد: اجرای پویش‌های این‌چنینی بتواند جامعه و به ویژه دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان فردای کشور را با فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی آشنا کند.

وی با بیان اینکه نظیر چنین برنامه‌هایی قبلا نیز با عناوین پویش‌های مختلف در استان توسط دانش آموزان و موسسان مدارس غیردولتی استان برگزار شده است افزود: درنظر داریم به مناسبت عید فطر “پویش افطاری” را برای دانش‌آموزان نیازمند برگزار نماییم.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین از برنامه‌ریزی برای اجرای طرحی بزرگ برای سال آینده با کمک و همکاری موسسان مدارس غیردولتی کرمانشاه خبرداد و افزود: در نظر داریم برای سال آینده از هر مدرسه حداقل دو دانش‌آموز مستعد کم برخوردار را از مناطق حاشیه شهر (نواحی و مناطق) شناسایی و بصورت بورسیه تمام هزینه‌های آن‌ها را بصورت رایگان و داوطلبانه پرداخت نماییم که پیش‌بینی می‌شود از ۱۴۷ مدرسه ای که داریم حدود ۳۰۰ دانش‌آموز بورسیه شوند.

والدین مراقب آموزشگاه‌ها و پانسیون‌های غیرمجاز باشند

حاتمی در ادامه با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۶۴۰ آموزشگاه علمی آزاد و زبان از اداره کل آموزش و پرورش استان مجوز گرفته‌اند گفت: این آموزشگاه‌ها زیر ذره‌بین نظارت اداره کل آموزش و پرورش استان هستند و نظارت جدی بر این مراکز اعمال می‌شود.

وی با هشدار به آموزشگاه‌های علمی غیرمجاز تاکید کرد: این مراکز تحت عنوان آموزشگاه‌ و پانسیون بلای جان دانش‌آموزان شده‌اند و با ترغیب بخصوص دانش‌آموزان پایه دوازدهم به عدم حضور در مدارس و کلاس‌های درس موجب افت تحصیلی دانش‌آموزان شده‌اند.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در برخورد با متخلفان جدی هستیم و آموزشگاه های علمی غیرمجاز را به مردم معرفی می‌کنیم تصریح کرد: والدین دانش‌آموزان گول مدرسان و مشاوران این آموزشگاه‌ها را که به هيچ عنوان سواد و تخصص لازم برای تدریس و ارائه مشاوره به دانش‌آموزان را ندارند نخورند و با سرنوشت فرزندان خود بازی نکنند.

حاتمی اضافه کرد: بر اساس آسیب‌شناسی که امسال انجام دادیم یکی از دلایل افت تحصیلی دانش‌آموزان بخصوص در پايه دوازدهم حضور آن‌ها در آموزشگاه‌ها و پانسیون های غیرمجاز و مشاوره از طریق مشاورنماها بوده است‌.

حاتمی تاکید کرد: مشاورینی که تخصصشان مشاوره دادن به دانش آموزان نیست، با ارائه مشاوره‌های غلط می‌توانند مسیر زندگی تحصیلی دانش‌آموزان را در معرض آسیب‌های جدی قرار دهند.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به پلمب ۳۰ آموزشگاه متخلف استان گفت: این آموزشگاه های علمی تخلفاتی از جمله نداشتن مجوز داشتند.

با همکاری اداره مشارکت‌های مردمی و موسسات مدارس غیردولتی کرمانشاه کارهای ارزشمندی در سطح استان انجام شده است

در ادامه رئیس اداره آموزش وپرورش ناحیه یک کرمانشاه ضمن تبریک روز شهید به خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: شهادت؛ عزت ابدی است و شهدا، مشعل‌داران پیروزی، آزادی و استقلال کشورند.

جهانشاه نجفی با بیان اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند تصریح کرد: عزت و امنیت امروز کشور، مرهون مجاهدت و جانفشانی شهیدانی است که با بذل جان خود در راه دفاع از اسلام و حراست از مرزهای کشور، به عالی­ترین مقام و درجه نزد خدا دست یافتند و به برکت شهدای انقلاب و دفاع مقدس است که امروز، ایران اسلامی در عرصه­ های علمی، ملی وبین­ المللی بر قلل رفیع افتخار ایستاده است.

نجفی با اشاره به اینکه تاکنون کارها و خدمات ارزشمندی در سطح استان با همکاری اداره مشارکت‌های مردمی استان و موسسات مدارس غیردولتی کرمانشاه انجام شده است افزود: امروز بحمدالله شاهد تهیه ۲۵۰ بسته معیشتی به همت موسسان مدارس غیردولتی استان جهت توزیع در بین دانش آموزان محروم و کم برخوردار هستیم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک استان اظهار امیدواری کرد که قبل از ایام نوروز و در ماه مبارک رمضان این بسته‌ها به دست دانش‌آموزان نیازمند برسد و چنین پویش‌هایی در طول سال تحصیلی نیز تداوم داشته باشد.

موسسان مدارس و مراکز غیردولتی بازوان توانمند و شرکای راهبردی آموزش و پرورش هستند

بختیارنژاد ؛ عضو شورای موسسان مدارس غیردولتی کرمانشاه نیز در ادامه این نشست اظهارداشت: مدارس غیردولتی از ابتدای تاسیس تاکنون از حضور و تجربه پیشکسوتان و بزرگان آموزش و پرورش برای کمک به بهبود فضای آموزشی بهره برده است.

بختیارنژاد تصریح کرد: فلسفه ی تاسیس مدارس غیردولتی کمک و یاری رسانی به آموزش و پرورش است و تراکم جمعیت دانش آموزی فقط در مدارس دولتی و هیات امنایی نخواهد بود.

وی افزود: موسسان مدارس و مراکز غیردولتی بازوان توانمند و شرکای راهبردی آموزش و پرورش استان و کشور هستند.

بختیارنژاد با اشاره به اینکه دیدگاه‌ها باید به مدارس غیر دولتی تغییر کند گفت: طبق قانون مدارس غیردولتی هیچ فرقی با مدارس دولتی ندارند و ظرفیت های زیادی در بعد آموزشی و پرورشی در این مدارس وجود دارد.

وی تصریح کرد: این مدارس توانسته‌اند برای افراد زیادی اشتغال فراهم‌ کنند و بر اساس آمار دانش‌آموزان این مدارس از نظر علمی در سطح بالایی هستند و همواره در مسابقات علمی، فرهنگی و هنری حائز رتبه بوده و در امور نیکوکاری نیز همیشه پیشقدم بوده‌اند.

عضو شورای موسسان مدارس غیردولتی کرمانشاه با بیان اینکه این مدارس در امر مقدس مدرسه سازی هم مشارکت دارند از احداث یک باب مدرسه در منطقه چشمه سفید خبرداد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ علم و سوادآموزی از دانش‌آموزان نیازمند شهریه دریافت نمی‌کنیم و برای ارگان‌های مختلف تخفیف‌های شهریه درنظر گرفته‌ایم و در ایام کرونا که مدارس بصورت غیرحضوری برگزار می‌شد برای بسیاری از دانش‌آموزان محروم تبلت خریداری کردیم تا بتوانند به راحتی به ادامه تحصیل بپردازند.

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در دبیرستان غیردولتی هوشمند

در ادامه رستمی؛ مدیر دبیرستان غیردولتی هوشمند از خانم دکتر هایده شیرزادی؛ مدیرعامل شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه که در جلسه حضور داشتند بخاطر حضور ایشان در دبیرستان غیردولتی هوشمند و برگزاری جلسات با موسس و مدیریت مجموعه جهت ارائه راهکار برای حفاظت هرچه بیشتر از محیط‌زیست و راهنمایی دانش‌آموزان به حفظ بهداشت و نگهداری هرچه بیشتر از طبیعت و زمین تشکر کردند.

رستمی در ادامه از اجرای طرح تفکیک زباله مبدأ در این دبیرستان خبرداد و گفت: با برگزاری جلسات هم‌اندیشی با حضور مدیرعامل شرکت بازیافت و همراهی موسس و مجموعه مدیریت دبیرستان غیردولتی هوشمند با هدف آگاهی بخشی به دانش‌آموزان پوسترهایی با عنوان بازیافت زباله بین دانش‌آموزان توزیع و کلیپ‌های آموزشی نیز با همین عنوان در کلاس‌های درس ارائه شد.

مدیر دبیرستان غیردولتی هوشمند ضمن اهمیت اجرای تفکیک زباله از مبدأ اظهارداشت: در همين راستا موضوع نگارش انشاء دانش‌آموزان در امتحانات نوبت اول به طرح بازیافت اختصاص یافت و برای مشارکت هرچه بیشتر دانش‌آموزان به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ اقدام به تهیه دو مخزن بازیافت مخصوص جمع آوری کاغذ، مقوا و پلاستیک و استقرار آن در ورودی آموزشگاه نمودیم تا دانش‌آموزان زباله‌های خود را در این مخازن قرار دهند.

شایسته ذکر است؛ در پایان این مراسم گروه سرود دبیرستان هوشمند به اجرای سرود پرداختند.