اتاق فکر تعاون، فرصت مناسبی برای ارائه راه حل ها و تقویت بخش تعاون/ پژوهشگران حوزه تعاون استان کرمانشاه تقدیر شدند   

پنجمین نشست کمیته پژوهش و اتاق فکر تعاون استان کرمانشاه به ریاست مختار احمدی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با حضور اعضا و اساتید دانشگاه به منظور بررسی طرح های پژوهشی انجام شده توسط محققین و تقدیر از پژوهشگران حوزه تعاون به مناسبت هفته پژوهش در محل دفتر مدیر کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، مختار احمدی در این نشست ضمن تبیین نقش اتاق فکر تعاون در ایجاد نوآوری، خلاقیت و ایفای نقش تعاونی ها در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، اظهار نمود: تعاون یکی از بخش‌های مهم و اثرگذار کشور است و تشکیل اتاق فکر تعاون در هم‌افزایی، همفکری و نوآوری و ایجاد بستر لازم در توسعه و حفظ و بقا جامعه می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

وی افزود: اتاق فکر تعاون می تواند با بیان مشکلات، موانع، تهدیدات و فرصت های بخش تعاون  و ارائه راهکارهای مشخص، فرصت مناسبی برای ارائه راه حل ها و تقویت این بخش در شورای توسعه تعاون و در نهایت افزایش سهم بخش تعاون از اقتصاد را فراهم سازد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه ترویج پژوهش‌های بنیادین را یکی از راه حل برون رفت استان از مشکلات اجرایی برشمرد و ادامه داد: پژوهش شاخص ارزشمندی است که منجر به دانایی و توانایی جامعه، تولید اشتغال و ثروت، دستیابی به رفاه و امنیت اجتماعی و درنهایت استقلال، خودکفایی و اقتدار جامعه شده تا زمینه‌ساز آینده‌ای درخشان برای آن کشور باشد.

مختار احمدی در ادامه، دستاوردهای اداره کل در حوزه پژوهش، تحقیقات و فناوری را مرهون همت والای اعضای هیأت علمی، دانشجویان، پژوهشگران و همه علاقه‌مندان به این حوزه تحقیقاتی دانست و  اظهار کرد: هفته پژوهش فرصتی مغتنم برای معرفی دستاوردهای این عزیزان و تقدیر از تلاش‌های ارزنده آنان در عرصه پژوهش و فناوری به ویژه اساتید دانشگاهی و پژوهشگران در حوزه تعاون است.

در این نشست عنوان پژوهشی بررسی راهکارهای توانمندی سازی شرکت های تعاونی تولیدی(مورد مطالعه تعاونی های مرغداری استان کرمانشاه) توسط مجری و پژوهشگر دکتر کیومرث زرافشانی استاد پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه و پژوهشگر همکار دکتر لیدا شرفی، پژوهشگر پسادکتری پردیس کشاورزی و منابع طبیعی ارائه شد و مورد تائید اعضا قرار گرفت.

در پایان نیز از دکتر کیومرث زرافشانی، دکتر بیژن رضایی،؛ دکتر یوسف محمدی فر و سرکارخانم دکتر ساجده واعظی زاده به مناسبت هفته پژوهش با اهدا لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.