برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه کرمانشاه تشریح شد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کرمانشاه گفت: از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه که به نام "هفته عقیدتی سیاسی" در سپاه نامگذاری شده، برنامه‌های مختلفی در سطح سپاه و بسیج استان درحال برگزاری است.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کرمانشاه گفت: از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه که به نام “هفته عقیدتی سیاسی” در سپاه نامگذاری شده، برنامه‌های مختلفی در سطح سپاه و بسیج استان درحال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین کماسی در نشست خبری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی اظهارداشت: با توجه به اهمیت امر تعلیم و تربیت، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته معلم، در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز هفته‌ای به نام عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است.

حجت‌الاسلام کماسی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت ماه به نام روز معلم این روز را همچون سایر نامگذاری ها ناشی از حکمت و بصیرت عنوان کرد و گفت: در مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، هادیان سیاسی در سپاه و بسیج همه باید از این شهید گرانقدر الگوبرداری کرده و با زندگی فردی واجتماعی شهید مطهری آشنا شوند.

وی افزود: شهید مرتضی مطهری تاثیرگذاری بسیاری در انقلاب داشت و پس از گذشت سال‌ها آثار این شهید هنوز قابل استفاده و بهره‌برداری است و یاد و خاطره چنین اشخاصی همیشه جاودان است.

ححجت الاسلام کماسی تصریح کرد: شهید مطهری بعنوان یار واقعی و پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره) شناخته می‌شد و عملش همراه با اخلاص بود و همین مسئله هم باعث شد تا برای همیشه ماندگار و اثرگذار باشد و دیدگاه‌های این شهید گرانقدر پاسخگوی شبهات امروز در حوزه‌های مختلف است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه استان بیان کرد: شهید مطهری معلمی تک بعدی نبود و استادی به تمام معنا در همه زمینه‌ها بود و خود را تنها به یک موضوع محدود نکرده بود‌.

حجت‌الاسلام کماسی تاکید کرد: شهید مطهری بعنوان یک فیلسوف بزرگ که فقیه بود، حتی سوالات اجتماعی جامعه را بخوبی پاسخ می‌داد و در مباحث سیاسی نيز یک سخنران اثرگذار بود.

وی با بيان اينکه شهید مطهری یک مدیر موفق بود اظهار کرد: مهمترین ویژگی شهید مطهری شناخت جامع از انحرافات عقیدتی و فکری جامعه در زمان خویش بود و با علم به این مهم، شبهات مطرح شده را پاسخ می‌داد.

حجت‌الاسلام کماسی با اشاره به اینکه شهید مطهری جزو اثرگذارترین شخصیت‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی بود تصریح کرد: ایشان قبل از انقلاب هم همراه امام بود و پس از پیروزی انقلاب نیز بعنوان یکی از مریدان امام راحل مکتب ایشان را تبیین می‌کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه کرمانشاه مهمترین خصوصیت شهید مطهری به عنوان عمار انقلاب را اخلاص ایشان عنوان کرد و گفت: علم همراه با اخلاص ماندگار و اثرگذار است و همه کسانی که با تعلیم و تربیت در ارتباطند باید سبک و سیاق شهید مطهری را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

حجت‌الاسلام کماسی یکی دیگر از ویژگی های شخصیتی شهید مطهری را مطیع امر رهبری عنوان کرد و افزود: ایشان در همه زمینه‌ها ولایتمدار و مطیع امر امام خمینی(ره) بود و در تمام زمینه‌ها با ایشان مشورت می‌کرد.

وی در پایان مهمترین ویژگی اخلاقی شهید مطهری را توجه به مسائل سیاسی روز اعلام و تصریح کرد: همه کسانی که وظیفه خطیر تعلیم و تربیت را بر عهده دارند باید به مسائل سیاسی روز آشنا باشند و نسبت به آن بی‌تفاوت نباشند.

در ادامه مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه کرمانشاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری از ایشان بعنوان معلم و استادی اثرگذار در همه ادوار یاد کرد و اظهارداشت: شهید مطهری به مصداق آیه شریفه ۲۳ سوره احزاب بر عهدی که با خدا بسته بود کاملا وفا کرد تا در راه خدا به شهادت رسید.

سرهنگ پاسدار جهانشاه امامی با بیان اینکه روزشمار هفته عقیدتی از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ماه است افزود: در این ایام ستادی به مناسبت بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی تشکیل و در این خصوص ۳۰ عنوان برنامه تدارک دیده شده است.

سرهنگ امامی گفت: تقدیر و تجلیل از همسران فرهنگی پاسدار، برگزاری حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های مقاومت با موضوع شعار سال و تبیین اندیشه‌های شهید مطهری، سرکشی به بیش از ۳۰ مدرسه در سطح شهرستان و برگزاری نشست‌های تبیینی، برگزاری زنگ سپاس معلم در مدارس استان، دیدار با خانواده معظم شهدا، فضاسازی و آذین بندی مدارس، اجرای زنگ انشاء با عنوان تکریم مقام معلم، تقدیر از فرماندهان، مسئولین و اساتید و کارشناسان برتر عقیدتی سیاسی و … از جمله مهمترین برنامه‌های این هفته است.