برگزاری جلسه ستاد استانی دهه کرامت و برنامه‌های روز ملی تجلیل از امامزادگان

جلسه ستاد استانی دهه کرامت و برنامه های روز ملی تجليل از امامزادگان در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد.

جلسه ستاد استانی دهه کرامت و برنامه های روز ملی تجليل از امامزادگان در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، به مناسبت دهه کرامت‌، ستاد استانی دهه کرامت و برنامه های روز ملی تجليل از امامزادگان در محل‌ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور کارشناسان فرهنگی و اجتماعی نواحی و شهرستانها ، مدیران مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه و نمایندگان سپاه و بسیج حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با گرامیداشت دهه کرامت‌ و تبریک میلاد حضرت معصومه (س) ، حضرت فاطمه معصومه(س) را الگویی عالی برای دختران جامعه اسلامی دانست و عنوان کرد : اگر دختران جامعه اسلامی ما راه و روش حضرت فاطمه معصومه(س) را در زندگی خود اجرا نمایند علاوه بر زندگی موفق ، از بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی مصون می مانند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به ۵ ذی القعده روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان گفت: استان کرمانشاه که بعنوان دروازه کربلا از دیر باز زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از آن گذر می کردند ،مدفن ۶۵ تن از نوادگان پاک رسول الله(ص) ، اصحاب ائمه اطهار و بزرگان و علماء می باشد که نسب اکثر آنها به امام موسی کاظم(ع) ، امام محمد باقر (ع) ، امام حسن مجتبی(ع) امام سجاد (ع) و دیگر ائمه اطهار می‌رسد.

وی ادامه داد: علاوه بر امامزادگان که در استان کرمانشاه مدفون هستند ، چند تن از صحابه پاک رسول الله(ص) از جمله ویس قرنی (ره ) و احمدبن اسحاق(ره) نیز در این استان آرمیده‌اند که محل و مأمن درماندگان و عاشقان ائمه اطهار می باشند .

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی با اشاره به دهه کرامت‌ افزود : در دهه کرامت بیش از ۵۰ عنوان برنامه مختلف در ۲۰ بقعه متبرکه از جمله نکوداشت روز تکریم امامزادگان، استقبال از کاروان زیر سایه خورشید و استقبال از خدام حرم حضرت معصومه(س) ، غبارروبی و آذین بندی بقاع متبرکه و … از جمله برنامه های این اداره کل در دهه کرامت می باشد.