حجت‌الاسلام میرزایی :

بهترین تبلیغ وقف؛ اجرای امینانه نیت واقف است

بهترین تبلیغ وقف، اجرای امینانه نیت واقف است معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با بیان اینکه بهترین تبلیغ وقف، اجرای امینانه نیت واقف است گفت: سازمان اوقاف از محل عواید موقوفات با اجرای امینانه نیت وقف و موقوفه توانسته رویکردهای جدیدی را به جامعه عرضه کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با بیان اینکه بهترین تبلیغ وقف، اجرای امینانه نیت واقف است گفت: سازمان اوقاف از محل عواید موقوفات با اجرای امینانه نیت وقف و موقوفه توانسته رویکردهای جدیدی را به جامعه عرضه کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، حجت الاسلام مجید میرزایی  با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای ماموریتهای خود در حوزه های اوقافی و تولیت موقوفات و بقاع متبرکه و برگزاری مسابقات قرآن رسالتهای کم نظیری را در حوزه های اجرایی بر عهده دارد، گفت: با گذشت زمان و با توجه به ورود تکنولوژی روز در زندگی بشری، این نیازها هم در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه و سایر فعالیت های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی باید با رویکرد جدیدی اتفاق بیافتد که سازمان اوقاف در این عرصه ها ورود پیدا کرده و ما شاهد عواید موقوفات در حوزه های روز جامعه هستیم که نیاز جامعه به این ها کاملا احساس می شود.
وی اظهار کرد: از طرفی دیگر سازمان اوقاف به عنوان امانتدار موقوفاتی است که واقفان آنها اکثرا در قید حیات نیستند و اموالشان را شاید نیم قن قبل برای تسری و اجرای نیت در زمانی که خودشان نیستند برجا گذاشتند. لذا اکنون سازمان اوقاف به عنوان امانتدار واقفان عزیزی که از مال خود گذشتند باید بتواند بهترین آورده و بهره وری را برای موقوفات انتخاب و اجرا کند، لذا ورود سازمان اوقاف در حوزه های دانش بنیان ها و حوزه هایی که نیاز جامعه است یک فرصتی است که سازمان اوقاف نمی تواند از آن بگذرد و ورود خوبی هم داشته است.
حجت الاسلام میرزایی بیان کرد: در نمایشگاهی که اخیرا برپا شد، بخشی از توانمندی های سازمان اوقاف معرفی شده و برپایی این نمایشگاه یکی از الزاماتی بود که سازمان اوقاف به آن جامه عمل پوشاند و توانست دستاوردهای خود را به مردم معرفی کند. وقف در نگاه توده جامعه یک مالی است که انتفاع زیادی ندارد اما در نمایشگاهی که برپا شد این ذهنیت شکسته شد. سازمان اوقاف از محل عواید موقوفات با اجرای امینانه نیت وقف و موقوفه توانسته رویکردهای جدیدی را به جامعه عرضه کند.
وی افزود: این نوع نمایشگاه باید در شهرهای مختلف برگزار شود و اجرای امینانه نیت که سازمان به دنبال آن است تبیین کنیم چرا که ما باید اعتماد مردم را به مقوله وقف و واقف جلب کنیم و اکنون باید به سمت وقفهای جدیدی برویم که نیاز به اعتماد افراد جامعه دارد و باید این انگیزه در افراد ایجاد شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بهترین تبلیغ وقف، اجرای امینانه نیت واقف است، تصریح کرد: ما در کرمانشاه در حوزه فناوری های جدیدی ۱۰ نیروگاه خورشیدی را راه اندازی کرده ایم و در حوزه کشاورزی اقدامات خوبی صورت گرفته و اولین باغ ۵ هکتاری به روش واترباکس که کمترین نیاز آبی را داشته باشد در کرمانشاه به عنوان نمونه کشت شده که ۹۸ درصد بازدهی داشته است.