فرماندار کرمانشاه :

صندوق‌های شورای زکات کرمانشاه آماده دریافت زکات فطریه است  

فرماندار کرمانشاه گفت: صندوق‌های شورای زکات فطریه شهرستان کرمانشاه آماده دریافت زکات فطریه کرمانشاهیان است.

فرماندار کرمانشاه گفت: صندوق‌های شورای زکات فطریه شهرستان کرمانشاه آماده دریافت زکات فطریه کرمانشاهیان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، محمدرضا آمویی امروز در جلسه شورای زکات فطریه سال جاری که در فرمانداری با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن عیدسعید فطر، اظهار داشت: کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) شهرستان کرمانشاه به عنوان هماهنگ کننده شورای زکات متولی جمع‌آوری زکات فطریه است و تمهیدات لازم در این زمینه همچون سنوات قبل باید انديشيده بشود.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی مقرر شده مکان اصلی اقامه نماز عیدفطر در مسجد جامع است، بیان کرد: سایر مساجد سطح شهر نیز میزبان نمازگزاران عیدفطر خواهند بود.

جمع آوری وجوهات زکات فطریه در قالب شورای زکات

وی ادامه داد: در خصوص جمع‌آوری زکات فطریه، کمیته امداد، بهزيستی و موسسات خیریه در قالب شورای زکات اقدام به جمع آوری وجوه فطریه به صورت یکپارچه اقدام خواهند کرد.

آمویی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی میزان فطریه از سوی دفتر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) صورت گرفته، افزود: مَردم می‌توانند از طریق صندوق‌های مشخص شده و درگاه‌های الکترونیکی فطریه خود را پرداخت کنند، در ضمن برای اولین بار در کشور، همشهریان گرانقدر می‌توانند از طریق دستگاه‌های خودپرداز نانوایی‌ها اقدام به پرداخت ذکات فطریه خود نمایند.

کمیته امداد متولی مشارکت حداکثری مَردم را در پرداخت وجوهات زکات

رضا طاهری نیز در این جلسه با اشاره به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، که از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند، افزود: زنان سرپرست خانوار و دانش آموزان ایتام نیز مشمول خدمات حمایتی کمیته امداد هستند و از طرفی مددجویان تحت پوشش بهزیستی و سایر موسسات خیریه را داریم، که در بحث زکات همه آنان بر اساس جوانب شرعی بابت امور جاری و ضروری خانواده‌های نيازمند حمایت می‌شوند.

مديرکل کميته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه عنوان کرد: نماینده ولی فقیه در استان‌ها به عنوان رئیس شورای زکات، استانداران نائب رئیس شورا و مجموعه کمیته امداد نیز دبیر شورای زکات فطریه هستند و در شهرستان‌ها نیز این مراتب تعریف شده است و به عنوان دبیرخانه ضمن ایفای نقش خود، وظیفه داریم همراهی و همدلی حداکثری مَردم را در بحث پرداخت وجوهات زکات، هزینه کرد بهینه این وجوهات و جذب اعتماد عمومی و پیشگیری از هر سواستفاده احتمالی را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره در شهرستان کرمانشاه باتوجه به تعداد نمازگزاران متدین پیش بینی شده و با حمایت فرماندار کرمانشاه این استقرار پایگاه‌ها به موقع در ساعات اولیه صبح روز عید فطر انجام خواهد شد.